15.07.2016

Аналіз роботи зі зверненнями громадян за 12 місяців 2015 року в порівнянні з аналогічним періодом 2014 року

Робота із зверненнями громадян в Комінтернівській районній державній адміністрації  ведеться відповідно до Закону України „ Про звернення громадян ”, Указу Президента України від 7 лютого 2008 року      № 109/2008 „Про першочергові  заходи щодо забезпечення реалізації  та гарантування конституційного права на звернення в органи державної влади та органи місцевого самоврядування» та інших нормативно-правових актів.

За 12 місяців 2015 року до Комінтернівської районної державної адміністрації надійшло 4253 звернення громадян, що на 1671 звернення більше порівняно з аналогічним періодом минулого року. В тому числі за 12 місяців 2015 року від громадян поштою отримано 3762 звернення, що на 1671 звернення більше, ніж в минулому році, на особистому прийомі громадян – 349 звернень, що на 46 звернень менше в порівнянні з минулим роком.

За  звітний період Комінтернівською районною державною адміністрацією отримано 133 звернення громадян з вищих органів влади, що на 43 звернень більше в порівнянні з минулим роком.

При проведенні більш детального  аналізу звернень громадян, отриманих з вищих органів влади, слід зазначити, що загальна кількість  звернень,що надійшли до Адміністрації Президента України – 11,  до Секретаріату Кабінету Міністрів України - 13, до Міністерства регіонального розвитку будівництва та житлово-комунального господарства України - 2, до Секретаріату Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини 1,  до обласної державної адміністрації - 100.

Колективних звернень зареєстровано 117, що на 33 більше, ніж за аналогічний період 2014 року. 

Повторних звернень за 12 місяців 2015 року зареєстровано 6, що на 3 звернення більше ніж за аналітичний період 2014 року.

До Комінтернівської районної державної адміністрації надійшло заяв (клопотань) – 4220  (2014 рік –2562), скарг – 33 (2014 рік – 20), пропозицій – 0, інформаційних запитів – 0.

Після внесення змін до Закону України "Про звернення громадян" щодо електронного звернення райдержадміністрацією зареєстровано 1 звернення, що надійшло за допомогою використання мережі Інтернет (електронною поштою).

Всього за  12 місяців 2015 року у зверненнях громадян порушено 4271 питання, з них 3419 – питання соціального захисту (надання матеріальної допомоги), це 80,05% від кількості питань; 303 – питання аграрної політики та земельних відносин, це 7,09% від загальної кількості питань; 128 – питання комунального господарства, це 3% від кількості питань, а саме ремонт доріг, благоустрій населених пунктів та інші.

Всього за 12 місяців 2015 року до Комінтернівської райдержадміністрації звернулося 6595 громадян, що на 2855 більше, ніж в минулому році.

Від інвалідів та учасників Великої Вітчизняної війни, учасників бойових дій до Комінтернівської райдержадміністрації за 12 місяців 2015 року надійшло 11 звернень, що на 4 більше, ніж в минулому році.  Основними питаннями, які порушуються в зверненнях даної категорії населення, є питання соціального захисту, а саме соціальна допомога на лікування.

Від ветеранів війни та праці, інвалідів, непрацездатних осіб, а також осіб, які постраждали від аварії  на ЧАЕС, багатодітних сімей, одиноких матерів та інших громадян, які потребуються соціального захисту, надійшло 1116 звернень, що на 394 більше, ніж в минулому році. Основними питаннями, які порушуються в зверненнях даної категорії населення також є питання соціального захисту та житлово-комунальні питання.

Особистий прийом  громадян, в тому числі і виїзні прийоми, здійснюються головою та заступниками голови райдержадміністрації, керівниками установ та організацій, головами виконкомів сільських, селищних рад проводяться за складеними графіками. Графік прийому доведений до відома населення району через засоби масової інформації і складений таким чином, що прийом громадян і вирішення піднятих ними питань здійснюється щоденно. За 12 місяців 2015 року на особистих прийомах  до керівництва райдержадміністрації звернулось 349 громадян, що на 46 менше, ніж за аналогічний період 2014 року. Найчастіше на особистий прийом громадяни звертаються з питань, що стосуються орендної плати за користування земельними ділянками, надання матеріальної допомоги, житлових та комунальних питань. Відповідно до Указу Президента України від 7 лютого 2008 року № 109/2008 „Про першочергові  заходи щодо забезпечення реалізації  та гарантування конституційного права на звернення в органи державної влади та органи місцевого самоврядування» прийом жінок, яким присвоєно звання «Мати-героїня», інвалідів Великої Вітчизняної війни, проводиться першочергово та звернення розглядаються головою райдержадміністрації.

Особисті прийоми громадян проводяться не лише керівництвом райдержадміністрації але й керівниками структурних підрозділів райдержадміністрації. Графік затверджений розпорядженням Комінтернівської райдержадміністрації від 26.12.2014 року №607/А-2014 «Про затвердження графіка особистого прийому громадян керівниками структурних підрозділів Комінтернівської районної державної адміністрації на 2015 рік», графік оприлюднено у газеті «Слава Хлібороба», на веб-сайті райдержадміністрації.

 

№/№

Назва структурного підрозділу райдержадміністрації

Кількість звернень громадян

1

Управління агропромислового розвитку

 

31

2

Управління соціального захисту населення

 

56

3

Фінансове управління

 

19

4

Служба  у справах дітей

 

61

5

Відділ освіти

 

26

6

Відділ культури

 

24

 

Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів від 12.08.2009 року № 898 «Про взаємодію органів виконавчої влади та державної установи «Урядовий контактний центр» районною державною адміністрацією протягом аналізованого періоду зареєстровано та опрацьовано 599 звернень, що на 166 більше ніж в минулому році. Основні проблеми, які порушуються у  зверненнях,  стосуються соціального захисту  (320 звернень - 53,42%), комунальні (71 звернень -11,95%), земельні  (52 звернення - 8,68%), охорона здоров’я (34 звернення - 5,68%), що стосуються сім`ї, дітей та молоді             (7 звернень - 1,17%), питання освіти (6 звернень – 1,00%).

Щодо всіх звернень громадян було вжито визначених законодавством

заходів, для вирішення порушених питань, надавались відповідні доручення,

хід яких контролювався і контролюється постійно.

Переважну кількість звернень громадян розглянуто сільськими та селищними радами району.

 

 

  Назва органу виконавчої влади або місцевого самоврядування

Кількість звернень громадян, отриманих у 2015 році

Кількість звернень громадян, отриманих у 2014 році

 

 

Різниця

 

Комінтернівська районна

державна адміністрація

4253

2582

+1671

+ 64,72%

Комінтернівська районна рада

2412

857

+1555

+ 181,45%

Селищні ради

1415

1494

-79

- 5,29%

Сільські ради

15696

13386

+2310

+17,26%

Всього

23776

18319

+5457

+29,79%

 

 Питання роботи зі зверненнями громадян систематично розглядаються на засіданнях колегії райдержадміністрації. 04 березня 2015 року  на засіданні колегії райдержадміністрації було розглянуто питання «Про підсумки роботи зі зверненнями громадян в органах виконавчої влади та органах місцевого самоврядування Комінтернівського району протягом 12 місяців 2014 року», 14 травня 2015 року – «Про підсумки роботи зі зверненнями громадян в органах виконавчої влади та органах місцевого самоврядування Комінтернівського району за 3 місяці 2015 року» та 18 серпня 2015 року - «Про підсумки роботи зі зверненнями громадян в органах виконавчої влади та органах місцевого самоврядування Комінтернівського району за 6 місяців 2015 року». За результатами розгляду було прийнято розпорядження голови Комінтернівської райдержадміністрації від 05.03.2015 року №87/А-2015, від 18.05.2015р №245/А-2015 та від 19 серпня 2015 року №402/А-2015.

14 січня, 17 березня, 30 квітня та 18 липня 2015 року були проведені семінари-наради з головами, заступниками, секретарями  виконкомів сільських, селищних рад та структурними підрозділами районної державної адміністрації, на яких було розглянуті питання «Про дотримання законодавства та порядок роботи зі зверненнями громадян в органах місцевого самоврядування».

На апаратних нарадах, які проводяться в районній державній адміністрації за участю начальників управлінь, відділів, працівників районних служб, систематично розглядаються питання про роботу зі зверненнями громадян. Увага приділяється зверненням та скаргам громадян, дотриманню термінів їх виконання та вирішенню піднятих в них питань. Також на апаратних нарадах аналізується робота зі зверненнями громадян, з метою виявлення причин, що їх породжують, та розглядаються найбільш гострі проблеми, які потребують негайного вирішення.

Також на апаратних нарадах звітують голови виконкомів сільських та селищних рад про здійснення делегованих повноважень органів виконавчої влади, в тому числі значна увага приділяється роботі зі зверненнями громадян.

В райдержадміністрації налагоджена система контролю за термінами розгляду звернень громадян.  Щотижня виконавцям надається перелік звернень, термін розгляду яких припадає на наступний тиждень.

На виконання Указу Президента України від 7 лютого 2008 року            № 109/2008 «Про першочергові  заходи щодо забезпечення реалізації  та гарантування конституційного права на звернення в органи державної влади та органи місцевого самоврядування» голова районної державної адміністрації звітує перед головою Одеської обласної державної адміністрації двічі на рік.

На виконання Указу Президента України від 7 лютого 2008 року №109/2008 розпорядженням голови Комінтернівської райдержадміністрації від 04.06.2008 року №770/А-2008 «Про підсумки роботи зі зверненнями громадян в органах виконавчої влади за І квартал 2008 року» створено та щомісячно проводяться засідання постійно діючої комісії по розгляду звернень громадян Комінтернівській райдержадміністрації. За 12 місяців   2015 року проведено 12 засідань зазначеної комісії. На засіданнях комісії розглядаються питання категорій громадян, передбачених Указом Президента України, що носять резонансний характер, звернення, направлені на розгляд органами вищого рівня.

Для покращення інформованості населення про діяльність органів виконавчої влади у приміщеннях районних установ, виконкомів сільських та селищних рад обладнано інформаційні стенди, налагоджена  тісна співпраця з районними засобами масової інформації.

На виконання відповідного доручення голови обласної державної адміністрації, в районі забезпечено функціонування електронного зв’язку із усіма виконкомами сільських, селищних рад району (робота «електронної пошти»), що дає можливість оперативно обмінюватися документами, направляти методичні рекомендації, в тому числі, з метою покращення роботи зі зверненнями громадян у районі.

В районній  газеті систематично ведеться роз’яснення актуальних питань, піднятих у зверненнях громадян, публікуються юридичні консультації  з окремих питань та поради спеціалістів, що позитивно оцінено населенням району.

Одним з напрямів роботи райдержадміністрації зі зверненнями громадян є проведення „ прямих телефонних ліній” за участю начальників управлінь та відділів, керівників районних служб з найбільш актуальних питань. За 12 місяців 2015 року звернулось 37 громадян. Також при Комінтернівському центрі соціальних служб для дітей, сім`ї та молоді діє «Телефон Довіри».

За 12 місяців 2015 року керівництвом Комінтернівської райдержадміністрації проведено 96 виїзних прийомів громадян в сільських та селищних радах району. Заявники в більшості випадків зверталися з питаннями отримання матеріальної допомоги,  вирішення земельних та житлово-комунальних питань.

Протягом 2015 року  проведено перевірку роботи із зверненнями громадян в Комінтернівській, Новобілярській, Чорноморській, Визирській, Дмитрівській, Каїрській, Калинівській, Кіровській, Кордонській, Красносільській, Кремидівській, Любопільській, Новодофінівській, Новомиколаївській, Олександрівській, Першотравневій, Петрівській, Свердлівській, Сербківській, Сичавській, Фонтанській та Шомполівькій сільських та селищних радах, управлінні соціального захисту населення, відділі освіти, відділі у справах сім’ї, молоді та спорту райдержадміністрації. За результатами перевірки було складено довідки, в яких висловлено зауваження, надано методичну допомогу.

Питання вдосконалення роботи зі зверненнями громадян знаходиться на постійному контролі в районній державній адміністрації.  На виконання Указу Президента України від 7 лютого 2008 року „Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування ” районною державною адміністрацією затверджені заходи щодо поліпшення організації роботи зі зверненнями громадян в районній державній адміністрації, органах місцевого самоврядування, підприємствах, організаціях і установах Комінтернівського району.