21.02.2017

Аналіз роботи зі зверненнями громадян за 12 місяців 2016 року у порівнянні з аналогічним періодом 2015 року

Робота із зверненнями громадян в Лиманській районній державній адміністрації та органах місцевого самоврядування району ведеться відповідно до Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 7 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові  заходи щодо забезпечення реалізації  та гарантування конституційного права на звернення в органи державної влади та органи місцевого самоврядування» та інших нормативно-правових актів.

За 12 місяців 2016 року до Лиманської районної державної адміністрації надійшло 4421 звернення громадян, що на 168 звернень більше порівняно з аналогічним періодом минулого року. В тому числі за 12 місяців 2016 року від громадян поштою отримано 3741 звернення, що на 30 звернень менше, ніж у минулому році, а на особистому прийомі громадян – 459 звернень, що на 110 звернень більше у порівнянні з минулим роком.

За звітний період Лиманською районною державною адміністрацією отримано 221 звернення громадян з вищих органів влади, що на 88 звернень більше у порівнянні з минулим роком. Зокрема, 192 звернення отримано через обласну державну адміністрацію, з них 12 звернень надійшло від Прокуратури Одеської області, 9 – Генеральної прокуратури України,  7 – Секретаріату Кабінету Міністрів України, 5 – Міністерства екології та природних ресурсів України, 4 – Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, 4 – Адміністрації Президента України, 3 – апарату Верховної Ради України. Громадяни звертались з питань комунального господарства – 73 звернення (38,0%), соціального захисту – 45 (23,4%), аграрної політики та земельних відносин – 28 (14,5%),  діяльності органів місцевого самоврядування – 17 (8,9%).

Колективних звернень зареєстровано 153, що на 36 більше, ніж за аналогічний період 2015 року, дублетних – 50, що на 30 звернень більше, ніж за 2015 рік.

До Лиманської районної державної адміністрації надійшло заяв (клопотань) – 4331 , скарг – 90, пропозицій – 0, інформаційних запитів – 0.

Переважна кількість заяв, скарг та пропозицій надійшло до райдержадміністрації від мешканців Доброславської (Комінтернівської) селищної ради – 906, Фонтанської сільської ради – 382, Першотравневої сільської ради – 322,  Красносільської сільської ради – 294, Олександрівської сільської ради – 289, Трояндівської (Кіровської) сільської ради – 280, Чорноморської селищної ради – 254, Кремидівської сільської ради – 250.

Всього за  12 місяців 2016 року у зверненнях громадян порушено 4458 питань, з них 3474 – питання соціального захисту (надання матеріальної допомоги, призначення пільг та субсидій), що становить 77,9% від загальної кількості питань; 287 або 6,4% – питання аграрної політики та земельних відносин (виділення земельних ділянок для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, проведення розрахунків за користування земельним паєм); 183 або 4,1% – питання комунального господарства (ремонт доріг, ліквідація сміттєзвалищ, благоустрій населених пунктів); 121 або 2,7% – питання, що стосуються сім’ї, дітей, молоді, гендерної рівності, фізичної культури і спорту; 49 – питання освіти, науки, науково-технічної, інноваційної діяльності та інтелектуальної власності; 46 – питання щодо діяльності органів місцевого самоврядування.

Всього за 12 місяців 2016 року до Лиманської райдержадміністрації звернулося 6452 громадянина, що на 143 менше, ніж у минулому році.

Від інвалідів та учасників Великої Вітчизняної війни до Лиманської райдержадміністрації за 12 місяців 2016 року надійшло 8 звернень, що на 1 менше, ніж в минулому році. Основними питаннями, які порушуються в зверненнях даної категорії населення, є питання соціального захисту. Усі звернення, які надходять від інвалідів та учасників Великої Вітчизняної війни розглядаються керівництвом райдержадміністрації, всі питання вирішуються вчасно та позитивно.

Від ветеранів війни та праці, інвалідів, непрацездатних осіб, а також осіб, які постраждали від аварії  на ЧАЕС, багатодітних сімей, одиноких матерів та інших громадян, які потребуються соціального захисту, надійшло 1369 звернень, що на 253 звернення більше, ніж за минулий рік. Зокрема, від учасників бойових дій (учасників АТО) за 2016 рік надійшло 234 звернення. Основними питаннями, які порушуються у зверненнях даної категорії населення також є питання соціального захисту (виділення матеріальної допомоги на лікування, оздоровлення та реабілітацію) та житлово-комунальні питання.

Керівництвом райдержадміністрації, головами виконкомів сільських селищних рад, керівниками установ та організацій згідно з графіками проводяться особисті та виїзні прийоми громадян. Графік прийому доведений до відома населення району через засоби масової інформації і складений таким чином, що прийом громадян і вирішення піднятих ними питань здійснюється щоденно. За 12 місяців 2016 року на особистих прийомах  до керівництва райдержадміністрації звернулось 570 громадян, що на 19 менше, ніж за аналогічний період 2015 року.

Найчастіше на особистий прийом громадяни звертаються з питань надання соціальної допомоги (128 звернень), виділення земельних ділянок, розрахунків за земельні паї (92 звернення), комунальних  (55 звернень) та житлових питань (22  звернення). Відповідно до Указу Президента України від 7 лютого 2008 року №109/2008 «Про першочергові  заходи щодо забезпечення реалізації  та гарантування конституційного права на звернення в органи державної влади та органи місцевого самоврядування» прийом жінок, яким присвоєно звання «Мати-героїня», інвалідів Великої Вітчизняної війни, проводиться першочергово та звернення розглядаються головою райдержадміністрації.

Особисті прийоми громадян проводяться не лише керівництвом райдержадміністрації але й керівниками структурних підрозділів райдержадміністрації. Графік затверджений розпорядженням Комінтернівської райдержадміністрації від 26.12.2014 року №607/А-2014 «Про затвердження графіка особистого прийому громадян керівниками структурних підрозділів Комінтернівської районної державної адміністрації на 2015 рік» та оприлюднений у газеті «Слава Хлібороба», на веб-сайті райдержадміністрації.

 

Назва структурного підрозділу райдержадміністрації

Кількість звернень громадян

1

Управління агропромислового розвитку

31

2

Управління соціального захисту населення

62

3

Фінансове управління

22

4

Служба  у справах дітей

134

5

Відділ освіти

66

6

Відділ культури

15

 

Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів від 12.08.2009 року № 898 «Про взаємодію органів виконавчої влади та державної установи «Урядовий контактний центр» районною державною адміністрацією протягом аналізованого періоду зареєстровано та опрацьовано 995 звернень, що на 396 більше ніж у минулому році. Основні питання, які порушуються у  зверненнях,  стосуються соціального захисту, а саме призначення субсидій, соціальної допомоги та пільг на оплату комунальних послуг  (687 звернень – 69,05%), комунальні (132 звернення – 13,27%), земельні (73 звернення – 7,34%), охорони здоров’я (18 звернень – 1,81%). Щодо всіх звернень громадян було вжито визначених законодавством заходів, для вирішення порушених питань, надавались відповідні доручення, хід яких контролювався і контролюється постійно.

Переважну кількість звернень громадян розглянуто сільськими та селищними радами району.

 

Назва органу виконавчої влади або місцевого самоврядування

Кількість звернень громадян, отриманих у 2016 році

Кількість звернень громадян, отриманих у 2015 році

 

 

Різниця

 

Лиманська районна

державна адміністрація

4421

4253

+168

(+3,80%)

Селищні ради

1875

1415

+460

(+24,53%)

Сільські ради

13223

15696

-2473

(-18,70%)

Лиманська районна рада

2474

2412

+62

(+2,51%)

Всього:

21993

23776

-1783

(-8,10%)

 

 Питання роботи зі зверненнями громадян систематично розглядаються на засіданнях колегії райдержадміністрації.

30 березня 2016 року  на засіданні колегії райдержадміністрації було розглянуто питання «Про підсумки роботи зі зверненнями громадян в органах виконавчої влади та органах місцевого самоврядування Комінтернівського району протягом 12 місяців 2015 року». За результатами розгляду було прийнято розпорядження голови Комінтернівської райдержадміністрації від 05.04.2016 року №117/А-2016.

14 червня 2016 року на засіданні колегії райдержадміністрації було розглянуто питання «Про підсумки роботи зі зверненнями громадян в органах виконавчої влади та органах місцевого самоврядування Комінтернівського району протягом 3 місяців 2016 року». За результатами розгляду було прийнято розпорядження голови Комінтернівської райдержадміністрації №221/А-2016 від 21.06.2016 року.

28 вересня 2016 року на засіданні колегії райдержадміністрації було розглянуто питання «Про підсумки роботи зі зверненнями громадян в органах виконавчої влади та органах місцевого самоврядування Лиманського району за 6 місяців 2016 року». За результатами розгляду було прийнято розпорядження голови Лиманської райдержадміністрації №410/А-2016 від 03.10.2016 року.

На апаратних нарадах, які проводяться за участю начальників управлінь, відділів, працівників районних служб, систематично розглядаються питання про роботу зі зверненнями громадян. Значна увага приділяється зверненням та скаргам громадян, дотриманню термінів їх виконання та вирішенню піднятих в них питань. Також на апаратних нарадах аналізується робота зі зверненнями громадян з метою виявлення причин, які їх породжують, та розглядаються найбільш гострі проблеми, які потребують негайного вирішення. Продовжується звітування голів виконкомів сільських та селищних рад про здійснення делегованих повноважень органів виконавчої влади, в тому числі значна увага приділяється роботі зі зверненнями громадян.

В райдержадміністрації налагоджена система контролю за термінами розгляду звернень громадян. Щотижня виконавцям надається перелік звернень, термін розгляду яких припадає на наступний тиждень.

На виконання Указу Президента України від 7 лютого 2008 року №109/2008 розпорядженням голови Комінтернівської райдержадміністрації від 04.06.2008 року №770/А-2008 «Про підсумки роботи зі зверненнями громадян в органах виконавчої влади за І квартал 2008 року» створено та щомісячно проводяться засідання постійно діючої комісії по розгляду звернень громадян Лиманської райдержадміністрації. За 12 місяців 2016 року проведено 13 засідань зазначеної комісії. На засіданнях комісії розглядаються питання категорій громадян, передбачених Указом Президента України, що носять резонансний характер, а також звернення, направлені на розгляд органами вищого рівня.

Для покращення інформованості населення про діяльність органів виконавчої влади у приміщеннях районних установ, виконкомів сільських та селищних рад обладнано інформаційні стенди, налагоджена  тісна співпраця з районними засобами масової інформації.

На виконання відповідного доручення голови обласної державної адміністрації, в районі забезпечено функціонування електронного зв’язку із усіма виконкомами сільських, селищних рад району (робота «електронної пошти»), що дає можливість оперативно обмінюватися документами, направляти методичні рекомендації, у тому числі, з метою покращення роботи зі зверненнями громадян у Лиманському районі.

В районній  газеті систематично ведеться роз’яснення актуальних питань, піднятих у зверненнях громадян, публікуються юридичні консультації  з окремих питань та поради спеціалістів.

Одним з напрямів роботи райдержадміністрації зі зверненнями громадян є проведення «прямих телефонних ліній» за участю начальників управлінь та відділів, керівників районних служб з найбільш актуальних питань. За 12 місяців 2016 року звернулось 25 громадян. Також при Комінтернівському центрі соціальних служб для дітей, сім`ї та молоді діє «Телефон Довіри».

За 12 місяців 2016 року керівництвом Лиманської райдержадміністрації проведено 77 виїзних прийомів громадян в сільських та селищних радах району. Заявники в більшості випадків зверталися з питаннями отримання матеріальної допомоги, субсидії, вирішення земельних та житлово-комунальних питань.

Щорічно проводяться перевірки роботи зі зверненнями громадян в сільських та селищних радах району, управлінні соціального захисту населення, відділі освіти, відділі у справах сім’ї, молоді та спорту райдержадміністрації.

Питання вдосконалення роботи зі зверненнями громадян знаходиться на постійному контролі в районній державній адміністрації.  На виконання Указу Президента України від 7 лютого 2008 року «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», Лиманською районною державною адміністрацією затверджені заходи щодо поліпшення організації роботи зі зверненнями громадян в районній державній адміністрації, органах місцевого самоврядування, підприємствах, організаціях і установах Лиманського району.

 

 

Виконуючий обов’язки голови

районної державної адміністрації                                                   С.П. Ільченко