24.01.2018

Аналіз роботи зі зверненнями громадян за 12 місяців 2017 року у порівнянні з аналогічним періодом 2016 року

Робота із зверненнями громадян в Лиманській районній державній адміністрації та органах місцевого самоврядування району ведеться відповідно до Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 7 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові  заходи щодо забезпечення реалізації  та гарантування конституційного права на звернення в органи державної влади та органи місцевого самоврядування» та інших нормативно-правових актів.

За 12 місяців 2017 року до Лиманської районної державної адміністрації надійшло 3670 звернень громадян, що на 751 звернення менше порівняно з аналогічним періодом минулого року. В тому числі за 12 місяців 2017 року від громадян поштою отримано 3325 звернень, що на 637 звернень менше, ніж у минулому році, а на особистому прийомі громадян – 345 звернень, що на 114 звернень менше у порівнянні з минулим роком.

За звітний період Лиманською районною державною адміністрацією отримано 195 звернень громадян з вищих органів влади, що на 26 звернень менше у порівнянні з минулим роком. Зокрема, 143 звернення отримано через обласну державну адміністрацію, з яких 19 надійшло від Адміністрації Президента України, 11 – Секретаріату Кабінету Міністрів України, 9 – Генеральної прокуратури України, 5 – Прокуратури Одеської області, по 3 звернення надійшло з Національного антикорупційного бюро України та Апарату Верховної Ради України, по 2 звернення – з Міністерства з питань тимчасово окупованих територій та внутрішньо переміщених осіб України, Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України та 1 звернення – Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту прав споживачів. Безпосередньо з департаменту екології та природних ресурсів облдержадміністрації  надійшло 23 звернення стосовно ліквідації стихійних сміттєзвалищ на території району. З департаменту енергоефективності та житлово-комунального господарства облдержадміністрації за 2017 рік надійшло 8 звернень.

Громадяни звертались переважно з питань комунального господарства – 76 звернень (39%), аграрної політики і земельних відносин – 40 звернень (20,5%), діяльності органів місцевого самоврядування – 19 звернень (9,7%),  економічної політики, будівництва та підприємництва – 19 звернень (9,7%), соціального захисту – 13 звернень (6,7%).

Колективних звернень зареєстровано 149, що на 4 менше, ніж за аналогічний період 2016 року, повторних – 10, що на 28 звернень менше, в порівнянні з 2016 роком, дублетних – 31.

До Лиманської районної державної адміністрації надійшло заяв (клопотань) – 3626 , скарг – 43, пропозицій – 1.

Переважна кількість заяв, скарг та пропозицій надійшла до райдержадміністрації від мешканців Доброславської селищної ради – 682, Фонтанської сільської ради – 389,  Красносільської сільської ради (об’єднаної територіальної громади) – 354, Чорноморської селищної ради – 294, Олександрівської сільської ради – 212, Першотравневої сільської ради – 194.

За 2017 рік у зверненнях громадян всього порушено 3729 питань, з них:

  • 2853 – питання соціального захисту (надання матеріальної допомоги, призначення та перерахунку розміру субсидії), що становить 76,5% від загальної кількості питань та на 621 звернення менше, порівняно з попереднім роком;
  • 276 – питання аграрної політики та земельних відносин, що становить 7,4% від загальної кількості питань та на 11 звернень менше, порівняно з минулим роком;
  • 175 – питання комунального господарства, що становить 4,7% від загальної кількості порушених питань та на 8 звернень менше, у порівнянні з минулим роком;
  • 106 – питання, що стосуються сім’ї, дітей, молоді, гендерної рівності, фізичної культури та спорту, що становить 2,8% від загальної кількості порушених питань та на 15 звернення менше, у порівнянні з минулим роком;
  • 41 – питання житлової політики, що на 1 звернень більше, у порівнянні з минулим роком;
  • 33 – питання, що стосуються діяльності органів місцевого самоврядування, що на 13 звернень менше, у порівнянні з минулим роком.

Всього за 12 місяців 2017 року до Лиманської райдержадміністрації звернулося 4447 громадян, що на 2005 громадян менше, ніж за минулий рік.

Від учасників та інвалідів війни, учасників бойових дій до Лиманської райдержадміністрації за 12 місяців 2017 року надійшло 458 звернень, що на 97звернень більше, ніж за минулий рік. Від інвалідів І-ї, ІІ-ї та ІІІ-ї груп надійшло 431 звернення, що на 106 звернень менше, ніж у 2016 році. Від дітей війни до райдержадміністрації надійшло 207 звернень, що на 72 звернення менше, ніж у попередньому році. Від членів багатодітних сімей, одиноких матерів та матерів-героїнь у 2017 році надійшло 147 звернень, що на 15 звернень менше, ніж у 2016 році.

Особистий прийом громадян, у тому числі і виїзні прийоми, здійснюються головою, заступниками голови та керівником апарату райдержадміністрації, керівниками установ та організацій, головами виконкомів сільських, селищних рад за складеними графіками. Графік прийому доведений до відома населення району через засоби масової інформації.

За 12 місяців 2017 року керівництвом Лиманської райдержадміністрації було проведено 208 особистих та 64 виїзних прийомів громадян, на яких звернулося 536 громадян, що на 34 громадянина менше, ніж за аналогічний період 2016 року. Позитивного вирішення отримали 77 звернень громадян, ґрунтовних роз’яснень – 253, у стадії розгляду залишається 15 звернень.

Найчастіше на особистий прийом громадяни звертаються з питань надання соціальної допомоги (76 звернень), виділення земельних ділянок, розрахунків за земельні паї (76 звернень), комунальних  (65 звернень) та житлових питань (28  звернень).

Особисті прийоми громадян проводяться також керівниками структурних підрозділів райдержадміністрації згідно графіку, який затверджений розпорядженням голови райдержадміністрації від 26.12.2014 року № 607/А-2014 «Про затвердження графіка особистого прийому громадян керівниками структурних підрозділів Комінтернівської районної державної адміністрації».

 

 

 

Назва структурного підрозділу райдержадміністрації

Кількість звернень громадян за 2017 рік

Кількість звернень громадян за 2016 рік

1

Управління агропромислового розвитку

17

31

2

Управління соціального захисту населення

54

62

3

Фінансове управління

27

22

4

Служба  у справах дітей

185

134

5

Відділ освіти

38

66

6

Відділ культури

18

15

 

Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів від 12.08.2009 року № 898 «Про взаємодію органів виконавчої влади та державної установи «Урядовий контактний центр» районною державною адміністрацією протягом аналізованого періоду зареєстровано та опрацьовано 627 звернень, що на 368 менше, ніж у 2016 році. Основні питання, які порушуються у  зверненнях на урядову «гарячу лінію»,  стосуються соціального захисту, а саме призначення субсидій, соціальної допомоги та пільг на оплату комунальних послуг  (407 звернень – 64,9%), комунальні (134 звернення – 21,4%), земельні (25 звернень – 4,0%), діяльності органів місцевого самоврядування (22 звернення – 3,5%), охорони здоров’я (19 звернень – 3,0%). Щодо всіх звернень громадян було вжито визначених законодавством заходів, для вирішення порушених питань, надавались відповідні доручення, хід яких контролювався і контролюється постійно.

Переважну кількість звернень громадян розглянуто сільськими та селищними радами району.

 

Назва органу виконавчої влади або місцевого самоврядування

Кількість звернень громадян, отриманих у 2016 році

Кількість звернень громадян, отриманих у 2017 році

 

 

Різниця

 

Лиманська районна

державна адміністрація

4421

3670

-751

(-17,0%)

Селищні ради

1875

1521

-354

(-18,9%)

Сільські ради

13223

12342

-881

(-6,7%)

Лиманська районна рада

2474

2145

-329

(-13,3%)

Всього:

21993

19678

-2315

(-10,5%)

 

 Питання роботи зі зверненнями громадян систематично розглядаються на засіданнях колегії райдержадміністрації.

8 лютого 2017 року на засіданні колегії райдержадміністрації було розглянуто питання «Про підсумки роботи зі зверненнями громадян в органах виконавчої влади та органах місцевого самоврядування Лиманського району протягом 12 місяців 2016 року». За результатами розгляду було прийнято розпорядження виконуючого обов’язки голови Лиманської райдержадміністрації від 15.02.2017 року №66/А-2017.

14 липня 2017 року на засіданні колегії райдержадміністрації було розглянуто питання «Про підсумки роботи зі зверненнями громадян в органах виконавчої влади та органах місцевого самоврядування Лиманського району за І півріччя 2017 року». За результатами розгляду було прийнято розпорядження голови Лиманської райдержадміністрації від 21.07.2017 року №299/А-2017.

7 листопада 2017 року на засіданні колегії райдержадміністрації було розглянуто питання «Про підсумки роботи зі зверненнями громадян в органах виконавчої влади та органах місцевого самоврядування Лиманського району за 9 місяців 2017 року». За результатами розгляду було прийнято розпорядження голови Лиманської райдержадміністрації від 14.11.2017 року №466/А-2017.

На апаратних нарадах, які проводяться за участю начальників управлінь, відділів, працівників районних служб, систематично розглядаються питання про роботу зі зверненнями громадян. Значна увага приділяється зверненням та скаргам громадян, дотриманню термінів їх виконання та вирішенню піднятих в них питань. Також на апаратних нарадах аналізується робота зі зверненнями громадян з метою виявлення причин, які їх породжують, та розглядаються найбільш гострі проблеми, які потребують негайного вирішення. Продовжується звітування голів виконкомів сільських та селищних рад про здійснення делегованих повноважень органів виконавчої влади, в тому числі значна увага приділяється роботі зі зверненнями громадян.

В райдержадміністрації налагоджена система контролю за термінами розгляду звернень громадян. Щотижня виконавцям надається перелік звернень, термін розгляду яких припадає на наступний тиждень.

На виконання Указу Президента України від 7 лютого 2008 року №109/2008 розпорядженням голови Комінтернівської райдержадміністрації від 04.06.2008 року №770/А-2008 «Про підсумки роботи зі зверненнями громадян в органах виконавчої влади за І квартал 2008 року» створено та щомісячно проводяться засідання постійно діючої комісії по розгляду звернень громадян Лиманської райдержадміністрації. За 12 місяців 2017 року проведено 14 засідань постійно діючої комісії. На засіданнях комісії розглядаються питання категорій громадян, передбачених Указом Президента України, що носять резонансний характер, а також звернення, направлені на розгляд органами вищого рівня.

Для покращення інформованості населення про діяльність органів виконавчої влади у приміщеннях районних установ, виконкомів сільських та селищних рад обладнано інформаційні стенди, налагоджена  тісна співпраця з районними засобами масової інформації. В районній  газеті систематично ведеться роз’яснення актуальних питань, піднятих у зверненнях громадян, публікуються юридичні консультації  з окремих питань та поради спеціалістів.

Щомісячно здійснюється інформаційне наповнення веб-сайту райдержадміністрації з метою забезпечення обізнаності населення про роботу зі зверненнями громадян районної державної адміністрації. Так, відповідно до Указу Президента України від 7 лютого 2008 року №109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» започатковано розміщення рубрики «Звернення громадян» з розділами: «графік особистого прийому громадян», «статистичні дані», «запитання-відповіді», в яких висвітлено інформацію про роботу зі зверненнями громадян в районній державній адміністрації.

В районі забезпечено функціонування електронного зв’язку із усіма виконкомами сільських, селищних рад району (робота «електронної пошти»), що дає можливість оперативно обмінюватися документами, направляти методичні рекомендації, у тому числі, з метою покращення роботи зі зверненнями громадян у районі. Одним з напрямів роботи райдержадміністрації зі зверненнями громадян є проведення «прямих телефонних ліній» за участю начальників управлінь та відділів, керівників районних служб з найбільш актуальних питань. При Лиманському центрі соціальних служб для дітей, сім`ї та молоді також діє «Телефон Довіри».

З 9 червня 2017 року в Лиманській районній державній адміністрації почала функціонувати «Гаряча телефонна лінія» з питань використання земель та пасовищ для сільськогосподарського виробництва на території району, сплати коштів до бюджету, цільового призначення земельних ділянок та інших земельних питань.

Питання вдосконалення роботи зі зверненнями громадян знаходиться на постійному контролі в районній державній адміністрації. На виконання Указу Президента України від 7 лютого 2008 року «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» районною державною адміністрацією затверджені заходи щодо поліпшення організації роботи зі зверненнями громадян в районній державній адміністрації, органах місцевого самоврядування, підприємствах, організаціях і установах Лиманського району.

Голова районної

державної адміністрації                                                      В.М. Приймак