25.01.2019

Аналіз роботи зі зверненнями громадян за 12 місяців 2018 року у порівнянні з аналогічним періодом 2017 року

Робота зі зверненнями громадян в Лиманській районній державній адміністрації ведеться згідно з  Законом України «Про звернення громадян», Указом  Президента України від 7 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові  заходи щодо забезпечення реалізації  та гарантування конституційного права на звернення в органи державної влади та органи місцевого самоврядування» та інших нормативно-правових актів.

Одним із пріоритетних завдань райдержадміністрації є забезпечення своєчасного та у повному обсязі розгляду звернень громадян, оперативне вирішення порушених в них проблем, задоволення законних прав та інтересів громадян. 

Загальна характеристика звернень, що надійшли до Лиманської райдержадміністрації протягом 2018 року

За звітний період до Лиманської районної державної адміністрації надійшло 2376 звернень, що на 1294 звернення менше, ніж у минулому році. Із них від громадян поштою отримано 2091 звернення, що на 1234 звернення менше, ніж у 2017 році, а на особистому прийомі громадян – 285 звернень, що на 60 звернень менше у порівнянні з минулим роком.

За звітний період Лиманською районною державною адміністрацією отримано 197 звернень громадян з вищих органів влади, що на 2 звернення більше у порівнянні з минулим роком. Зокрема, 187 звернень отримано через Одеську обласну державну адміністрацію, з яких  27 звернень надійшло від  Адміністрації Президента України, 16 – Секретаріату Кабінету Міністрів України, 14 – Генеральної прокуратури України, 14 – з Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, 6 звернень – з Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту прав споживачів, 6 – Прокуратури Одеської області, 3 звернення надійшло з Національного антикорупційного бюро України та 3 - з Апарату Верховної Ради України, 2 звернення – з Міністерства з питань тимчасово окупованих територій та внутрішньо переміщених осіб України,  по 1 зверненню зі Служби автодоріг, з Одеської міської ради та від Народного Депутата Андрія Іллєнка.  Безпосередньо з департаменту екології та природних ресурсів облдержадміністрації  надійшло 3 звернення.

Аналітично-статистичний огляд звернень

Пріоритетними у зверненнях залишаються питання соціального спрямування. Так,  протягом 2018 року до Лиманської райдержадміністрації надійшло 1608 звернень (67,7%) соціального характеру, що на 1248 звернень менше, ніж за аналогічний період 2017 року. Зберігає актуальність питання надання матеріальної допомоги малозабезпеченим верствам населення на лікування у зв’язку з тривалими хворобами, на закупівлю шкільного приладдя та дитячого одягу, на прожиття та вирішення соціально-побутових проблем. Також актуальним  питанням залишається питання допомоги у оформленні субсидії та проблеми з фактичним її отриманням.

Найбільше звернень з проханням надання матеріальної допомоги малозабезпеченим верствам населення надійшло від жителів Доброславської селищної ради – 21,6% від всіх звернень, Фонтанської сільської ради – 9%, Трояндівської сільської ради – 7,1%.  

Наступне питання з яким громадяни зверталися до райдержадміністрації – це питання комунального господарства – 170 звернень (7,1%) за 12 місяців 2018 року, що на 5 менше, ніж у 2017 році. Найчастіше громадяни зверталися з питаннями підключення до централізованого водопостачання, транспортного обслуговування та ремонту доріг.

Найбільше звернень з питань комунального господарства надійшло від жителів с.Крижанівка – 50% від загальної кількості звернень з даного питання.

З питань аграрної політики та земельних відносин надійшло 160 звернень (6,7%) за звітний період, що на 116 звернень менше, ніж за аналогічний період 2017 року. Кожне друге звернення з даного питання – це заяви про виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних ділянок (паїв) для ведення товарного сільськогосподарського виробництва.

З питаннями, які стосуються сфери сім’ї, дітей, молоді, гендерної рівності, фізичної культури і спорту, за звітний період одержано 87 звернень (3,7%), що на 19 звернень менше, ніж за аналогічний період  2017 року. Переважна кількість звернень надійшла для розгляду на Комісії з питань захисту прав дитини з проханням надання дозволу на укладання договорів купівлі-продажу або дарування нерухомості.  

Колективних звернень зареєстровано 104, що на 45 менше, ніж за аналогічний період 2017 року, повторних – 4, що на 6 звернень менше, в порівнянні з 2017 роком.

Всього за 12 місяців 2018 року до Лиманської райдержадміністрації звернувся 3721 громадянин, що на 726 громадян менше, ніж за минулий рік.

Від учасників та інвалідів війни, учасників бойових дій до Лиманської райдержадміністрації за 12 місяців 2018 року надійшло 130 звернень, що на 328 менше, ніж у минулому році. Від інвалідів І-ї, ІІ-ї та ІІІ-ї груп надійшло 233 звернення, що на 198 звернень менше, ніж у 2017 році. Від дітей війни до райдержадміністрації надійшло 125 звернень, що на 82 звернення менше, ніж у попередньому році. Від багатодітних сімей, одиноких матерів та матерів-героїнь у 2018 році надійшло 76 звернень, що на 71 звернення менше, ніж у 2017 році.

Особистий прийом громадян, у тому числі і виїзні прийоми, здійснюються головою, першим заступником голови, заступником голови та керівником апарату райдержадміністрації, керівниками установ та організацій, головами виконкомів сільських, селищних рад за складеними графіками. Графіки особистих та виїзних прийомів доведений до відома населення району через засоби масової інформації та офіційні веб-сайти органів влади.

За 12 місяців 2018 року керівництвом Лиманської райдержадміністрації було проведено 181 особистий та 97 виїзних прийомів громадян, на яких звернулося 395 громадян, що на 191 громадянина менше, ніж за аналогічний період 2017 року. Позитивного вирішення отримали 17 звернень громадян, ґрунтовних роз’яснень – 267.

Головою райдержадміністрації за 2018 рік було проведено 47 особистих та 24 виїзних прийоми, під час яких надійшло 127 звернень. Громадяни зверталися з різноманітних питань, а саме з питань: вирішення різних видів земельних питань – 18 звернень, надання роз’яснень щодо порядку оформлення різних видів договорів та нерухомого майна – 8 звернень, виділення житла – 7 звернень, ремонту дорожнього покриття – 7 звернень, оренди земельних ділянок – 6 звернень, автобусного сполучення – 3 звернення, вуличного освітлення, роботи шкіл району та інш.

Першим заступником голови райдержадміністрації за 2018 рік було проведено 40 особистих та 24 виїзних прийоми, під час яких надійшло 62 звернення. Здебільшого громадяни зверталися з питань надання роз’яснень щодо порядку оформлення документів на тимчасову споруду – 12 звернень, сприяння у встановленні автобусних зупинок та дорожніх знаків в межах населеного пункту – 4 звернення, з питань благоустрою населених пунктів, ремонту доріг, відновлення водопостачання та вирішення спірних земельних питань та інш.

Заступником голови райдержадміністрації за 2018 рік було проведено 46 особистих та 24 виїзних прийоми, під час яких отримано 46 звернень. Найчастіше порушувалися питання надання роз’яснень щодо порядку подання документів на отримання матеріальної допомоги – 14 звернень, питання роботи шкіл, дитячих садочків та будинків культури району – 8 звернень, питання отримання субсидій – 4 звернення та інш.

Керівником апарату райдержадміністрації за 2018 рік було проведено 48 особистих прийомів та 24 виїзних прийоми, під час яких надійшло 50 звернень.Здебільшого звернення громадян стосувалися питання порядку подання документів для отримання матеріальної допомоги – 19 звернень та питань працевлаштування – 13 звернень.

Особисті прийоми громадян проводяться також керівниками структурних підрозділів райдержадміністрації згідно з графіком, який затверджений розпорядженням голови райдержадміністрації від 26.12.2014 року № 607/А-2014 «Про затвердження графіка особистого прийому громадян керівниками структурних підрозділів Комінтернівської районної державної адміністрації».

Всього за 12 місяців 2018 року на особистих прийомах громадян керівниками структурних підрозділів райдержадміністрації (зі статусом юридичної особи) надійшло 484 звернення, а саме:

 

Назва структурного підрозділу райдержадміністрації

Кількість звернень громадян за 2017 рік

Кількість звернень громадян за 2018 рік

1

Відділ агропромислового розвитку

17

13

2

Управління соціального захисту населення

46

52

3

Фінансове управління

27

11

4

Служба  у справах дітей

185

400

5

Відділ освіти, молоді та спорту

38

8

6

Відділ культури та туризму

0

0

Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 12.08.2009 року № 898 «Про взаємодію органів виконавчої влади та державної установи «Урядовий контактний центр» районною державною адміністрацією протягом аналізованого періоду зареєстровано та опрацьовано 618 звернень, що на 9 менше, ніж у 2017 році.

У 2018 році з питань соціального захисту до райдержадміністрації через Державну установу «Урядовий контактний центр» надійшло  273 звернення (44,1 %), що на 134 звернення менше, ніж у 2017 році. Здебільшого звернення стосувалися питань субсидій. Громадяни наполягали на надсиланні їм письмових роз’яснень щодо умов отримання субсидії та обгрунтування умов для її повернення. Надходили звернення з питань перерахунку розміру субсидії та надання роз’яснень щодо правомірності відмови у її отриманні. Значна кількість звернень надійшла з проханням посприяти у пришвидшенні розгляду документів, також, вимагали надати роз’яснення щодо доцільності сплати обов’язкової частки платежу, у разі наявності переплати.

Найчастіше питання субсидій порушувалися громадянами, які проживають на території Красносільської об’єднаної територіальної громади – 25% від всіх звернень соціального характеру. Також, питання субсидій порушувалися жителями Фонтанської сільської ради, Доброславської селищної ради та Сербківської сільської ради.

Наступним питанням, яке порушувалося у зверненнях на «Урядову гарячу лінію» було питання комунального господарства – 186 звернень (30%), що на 52 звернення більше, ніж у 2017 році. Збільшення звернень з даного питання обумовлене кількістю звернень у червні з питання вирублення дубової рощі та будування на її місці автодороги на Лісному бульварі у с.Фонтанка та з початком опалювального сезону надійшла значна кількість звернень жителів с.Крижанівка з питання відсутності тепла у багатоповерхових будинках, які знаходяться в управлінні ОСББ.

Найчастіше питання комунального характеру підіймалися жителями Крижанівської сільської ради – 40% від всіх звернень з комунальних питань.

Вирішення питань, порушених у деяких зверненнях надісланих поштою та зверненнях, які надійшли через Державну установу «Урядовий контактний центр», не могли бути вирішені по суті безпосередньо Лиманською райдержадміністрацією, тому до розгляду таких звернень було залучені відповідні організації, підприємства та служби. Звернення, у яких порушені питання стосувалися інших установ та вирішення їх райдержадміністрацією не вбачалося можливим, були направлені за належністю на розгляд до відповідних установ з подальшим інформуванням заявника та райдержадміністрації про вирішення порушеного питання.

Звернення, у яких порушувалися спірні питання  за дорученнями голови райдержадміністрації були розглянуті комісійно за участю голови, першого заступника, заступника голови райдержадміністрації, голів сільських та селищних рад, представників відповідних відділів райдержадміністрації з виїздом на місце спільно з причетними та у присутності заявників, про що було складено відповідні протоколи. Так, комісійно були розглянуті: колективне звернення жителів с.Ставки з проханням реконструкції дорожнього покриття с.Ставки – с.Трояндове; звернення, яке надійшло через Державну установу «Урядовий контактний центр» жителя с.Крижанівка з питань порушення санітарних та будівельних норм сусідами; колективне звернення жителів високоповерхівок по вул.Бочарова с.Крижанівка з питання відсутності опалення у будинках; анонімне звернення через «Урядову гарячу лінію» з питання неналежного виконання батьківських обов’язків мешканцями смт Нові Біляри, по відношенню до усиновленої дитини; звернення мешканців с.Фонтанка із проханням призупинення ремонтних робіт на Лісному бульварі; звернення мешканки Доброславської селищної ради з питання підтоплення житлового будинку; звернення жительки с.Крижанівка з приводу небезпеки загоряння будинку заявниці через роботу організації «Шинний сервіс»; звернення з приводу вирішення спірного питання щодо використання земельної ділянки на території Кордонської сільської ради; звернення жителів с.Крижанівка стосовно вирішення спірного питання управління багатоквартирними будинками по вул.Бочарова 56, 56А; звернення жительки с.Красносілка про будівництво біля ЖК «Янтарний»; колективне звернення жителів с.Крижанівка про проведення земельних та будівельних робіт на Крижанівському ставку; також за дорученням голови було створено робочу групу для розгляду звернень гр..Берези О.О. за участю представників правоохоронних органів, якими комісійно було розглянуто звернення щодо роботи бази відпочинку «Океан» у с.Сичавка.

 

Значну кількість звернень громадян розглянуто сільськими та селищними радами району.

Назва органу виконавчої влади або місцевого самоврядування

Кількість звернень громадян, отриманих у 2017 році

Кількість звернень громадян, отриманих у 2018 році

 

 

Різниця

 

Лиманська районна

державна адміністрація

3670

2376

-1294

 

Селищні ради

1521

1448

-73

Сільські ради

13065

13714

+649

Лиманська районна рада

2145

1348

-797

Всього:

20401

18886

-1515

Питання роботи зі зверненнями громадян систематично розглядаються на засіданнях колегії райдержадміністрації.

12 лютого 2018 року на засіданні колегії райдержадміністрації було розглянуто питання «Про підсумки роботи зі зверненнями громадян в органах виконавчої влади та органах місцевого самоврядування Лиманського району протягом 12 місяців 2017 року». За результатами розгляду було прийнято розпорядження голови Лиманської райдержадміністрації від 19.02.2018 року №86/А-2018.

8 червня 2018 року на засіданні колегії райдержадміністрації було розглянуто питання «Про підсумки роботи зі зверненнями громадян в органах виконавчої влади та органах місцевого самоврядування Лиманського району протягом 3 місяців 2018 року». За результатами розгляду було прийнято розпорядження голови Лиманської райдержадміністрації від 15.06.2018 року №292/А-2018.

28 вересня 2018 року на засіданні колегії райдержадміністрації було розглянуто питання «Про підсумки роботи зі зверненнями громадян в органах виконавчої влади та органах місцевого самоврядування Лиманського району протягом 6 місяців 2018 року». За результатами розгляду було прийнято розпорядження голови Лиманської райдержадміністрації від 05.10.2018 року №512/А-2018.

           27 листопада 2018 року на засіданні колегії райдержадміністрації було розглянуто питання «Про підсумки роботи зі зверненнями громадян в органах виконавчої влади та органах місцевого самоврядування Лиманського району за 9 місяців 2018 року». За результатами розгляду було прийнято розпорядження голови Лиманської райдержадміністрації від  03.12.2018 року №613/А-2018.

На апаратних нарадах, які проводяться за участю начальників управлінь, відділів, працівників районних служб, систематично розглядаються питання про роботу зі зверненнями громадян. Значна увага приділяється зверненням та скаргам громадян, дотриманню термінів їх виконання та вирішенню піднятих в них питань. Також, на апаратних нарадах аналізується робота зі зверненнями громадян з метою виявлення причин, які їх породжують, та розглядаються найбільш гострі проблеми, які потребують негайного вирішення. Продовжується звітування голів виконкомів сільських та селищних рад про здійснення делегованих повноважень органів виконавчої влади, в тому числі значна увага приділяється роботі зі зверненнями громадян.

В райдержадміністрації налагоджена система контролю за термінами розгляду звернень громадян. Щотижня виконавцям надається перелік звернень, термін розгляду яких припадає на наступний тиждень.

На виконання Указу Президента України від 7 лютого 2008 року №109/2008 розпорядженням голови Комінтернівської райдержадміністрації від 04.06.2008 року №770/А-2008 «Про підсумки роботи зі зверненнями громадян в органах виконавчої влади за І квартал 2008 року» створено та щомісячно проводяться засідання постійно діючої комісії по розгляду звернень громадян Лиманської райдержадміністрації. За 12 місяців 2018 року проведено 12 засідань постійно діючої комісії. На засіданнях комісії розглядаються питання категорій громадян, передбачених Указом Президента України, що носять резонансний характер, а також звернення, направлені на розгляд органами вищого рівня.

Для покращення інформованості населення про діяльність органів виконавчої влади у приміщеннях районних установ, виконкомів сільських та селищних рад обладнано інформаційні стенди, налагоджена  тісна співпраця з районними засобами масової інформації. В районній  газеті систематично ведеться роз’яснення актуальних питань, піднятих у зверненнях громадян, публікуються юридичні консультації  з окремих питань та поради спеціалістів.

Постійно здійснюється інформаційне наповнення веб-сайту райдержадміністрації з метою забезпечення обізнаності населення про роботу зі зверненнями громадян районної державної адміністрації. Так, відповідно до Указу Президента України від 7 лютого 2008 року №109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» започатковано розміщення рубрики «Звернення громадян» з розділами: «графік особистого прийому громадян», «статистичні дані», «запитання-відповіді», в яких висвітлено інформацію про роботу зі зверненнями громадян в районній державній адміністрації.

Одним з напрямів роботи райдержадміністрації зі зверненнями громадян є проведення «прямих телефонних ліній» за участю начальників управлінь та відділів, керівників районних служб з найбільш актуальних питань. При Лиманському центрі соціальних служб для дітей, сім`ї та молоді також діє «Телефон Довіри».

З 9 червня 2017 року в Лиманській районній державній адміністрації почала функціонувати «Гаряча телефонна лінія» з питань використання земель та пасовищ для сільськогосподарського виробництва на території району, сплати коштів до бюджету, цільового призначення земельних ділянок та інших земельних питань та «Гаряча лінія» для підприємців.

Питання вдосконалення  та покращення роботи зі зверненнями громадян знаходиться на постійному контролі в районній державній адміністрації.

 

 

Голова районної

державної адміністрації                                                      В.М. Приймак