23.01.2020

Аналіз роботи зі зверненнями громадян за 12 місяців 2019 року у порівнянні з аналогічним періодом 2018 року

Інформаційно-аналітична довідка

про роботу зі зверненнями громадян

в Лиманській районній державній адміністрації

за 12 місяців 2019 року

у порівнянні з аналогічним періодом 2018 року

 

Робота зі зверненнями громадян в Лиманській районній державній адміністрації ведеться згідно з  Законом України «Про звернення громадян», Указом  Президента України від 7 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові  заходи щодо забезпечення реалізації  та гарантування конституційного права на звернення в органи державної влади та органи місцевого самоврядування» та інших нормативно-правових актів.

Одним із пріоритетних завдань райдержадміністрації є забезпечення своєчасного та у повному обсязі розгляду звернень громадян, оперативне вирішення порушених в них проблем, задоволення законних прав та інтересів громадян.

 

 

 

 

Загальна характеристика звернень, що надійшли до Лиманської райдержадміністрації протягом 2019 року

 

За звітний період до Лиманської районної державної адміністрації надійшло 2354 звернення, що на 22 звернення менше, ніж у минулому році. Із них від громадян поштою отримано 2112 звернень, що на 21 звернення більше, ніж у 2018 році, а на особистому прийомі громадян – 242 звернення, що на 43 звернення менше у порівнянні з минулим роком.

За звітний період Лиманською районною державною адміністрацією отримано 118 звернень громадян з вищих органів влади, що на 79 звернень менше у порівнянні з минулим роком. Зокрема, 99 звернень отримано через Одеську обласну державну адміністрацію, з яких  14 звернень надійшло від  Одеської міської ради, 10 – Адміністрації (Офісу) Президента України, 8 – Міністерства екології та природних ресурсів, 5 – від Народних депутатів України, 4 –  з Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, 4 – з Одеської обласної ради, 4 – з Кабінету Міністрів України, по 2 звернення з Генеральної Прокуратури України та Прокуратури Одеської області, 1 звернення від Національного антикорупційного бюро України.  

 

Аналітично-статистичний огляд звернень

 

Пріоритетними у зверненнях залишаються питання соціального спрямування. Так,  протягом  2019 року до Лиманської райдержадміністрації надійшло 1528 звернень (64,9%) соціального характеру, що на 80 звернень менше, ніж за аналогічний період 2018 року. Зберігає актуальність питання надання матеріальної допомоги малозабезпеченим верствам населення на лікування у зв’язку з тривалими хворобами, на закупівлю шкільного приладдя та дитячого одягу, на прожиття та вирішення соціально-побутових проблем. Також актуальним  питанням залишається питання допомоги у оформленні соціальних виплат, надання роз’яснень щодо розміру таких нарахувань.

Найбільше звернень з питання надання матеріальної допомоги малозабезпеченим верствам населення надійшло від жителів Доброславської селищної ради – 17,5% від всіх звернень соціального спрямування, Фонтанської сільської ради – 7,7%, Олександрівської сільської ради – 7%, Курісовської сільської ради – 6%, Трояндівської сільської ради та Кремидівської сільської ради по 5,7%.   

Наступне питання з яким громадяни зверталися до райдержадміністрації – це питання комунального господарства – 210 звернень (8,9%) за 12 місяців 2019 року, що на 40 більше, ніж у 2018 році. Найчастіше громадяни зверталися з питаннями неякісного надання послуги водопостачання, неякісного надання послуги опалення та розміщення стихійних сміттєзвалищ на території району.

Найбільше звернень з питань комунального господарства надійшло від жителів с.Крижанівка – 32,3% від загальної кількості звернень з даного питання.

 З питаннями, які стосуються сфери сім’ї, дітей, молоді, гендерної рівності, фізичної культури і спорту, за звітний період одержано 146 звернень (6,2%), що на 59 звернень більше, ніж за аналогічний період  2018 року. Переважна кількість звернень надійшла для розгляду на Комісії з питань захисту прав дитини з проханням надання дозволу на укладання договорів купівлі-продажу або дарування нерухомості , надання висновків служби у справах дітей для виїзду дітей за кордон. 

З питань аграрної політики та земельних відносин надійшло 95 звернень (4%) за звітний період, що на 65 звернень менше, ніж за аналогічний період 2018 року. Кожне друге звернення з даного питання про відносини з орендарями паїв.

Колективних звернень зареєстровано 74, що на 30 менше, ніж за аналогічний період 2018 року, повторних – 1, що на 3 звернення менше, в порівнянні з 2018 роком.

Всього за 12 місяців 2019 року до Лиманської райдержадміністрації звернувся 3661 громадянин, що на 60 громадян менше, ніж за минулий рік.

Від учасників та інвалідів війни, учасників бойових дій до Лиманської райдержадміністрації за 12 місяців 2019 року надійшло 80 звернень, що на 50 менше, ніж у минулому році. Від інвалідів І-ї, ІІ-ї та ІІІ-ї груп надійшло 201 звернення, що на 32 звернення менше, ніж у 2018 році. Від дітей війни до райдержадміністрації надійшло 95 звернень, що на 30 звернень менше, ніж у попередньому році. Від багатодітних сімей, одиноких матерів та матерів-героїнь у 2019 році надійшло 110 звернень, що на 34 звернення більше, ніж у 2018 році.

Особистий прийом громадян, у тому числі і виїзні прийоми, здійснюються головою, першим заступником голови, заступником голови та керівником апарату райдержадміністрації, керівниками установ та організацій, головами виконкомів сільських, селищних рад за складеними графіками. Графіки особистих та виїзних прийомів доведено до відома населення району через засоби масової інформації та офіційні веб-сайти органів влади.

За 12 місяців 2019 року керівництвом Лиманської райдержадміністрації було проведено 172 особистих та 77 виїзних прийомів громадян, на яких було прийнято 335 громадян, що на 60 громадян менше, ніж за аналогічний період 2018 року. Позитивного вирішення отримали 10 звернень громадян, ґрунтовних роз’яснень – 232.

Головою райдержадміністрації за 2019 рік було проведено 42 особистих та 28 виїзних прийомів, під час яких надійшло 108 звернень. Громадяни зверталися з різноманітних питань, а саме з питань: вирішення різних видів земельних питань та розрахунку за паї, надання якісної послуги водопостачання, надання матеріальної допомоги, питання роботи шкіл району, виділення земельних ділянок учасникам ООС та інш.

Першим заступником голови райдержадміністрації за 2019 рік було проведено 40 особистих та 24 виїзних прийоми, під час яких надійшло 67 звернень. Здебільшого громадяни зверталися з питань надання роз’яснень щодо порядку оформлення документів на тимчасову споруду, з питань благоустрою населених пунктів, ремонту доріг, відновлення водопостачання та вирішення спірних земельних питань та інш.

Заступником голови райдержадміністрації за 2019 рік було проведено 43 особистих та 25 виїзних прийоми, під час яких отримано 48 звернень. Найчастіше порушувалися питання надання роз’яснень щодо порядку подання документів на отримання матеріальної допомоги, питання роботи шкіл, дитячих садочків та будинків культури району, питання отримання субсидій, питання отримання пільгового житла та інш.

Керівником апарату райдержадміністрації за 2019 рік було проведено 47 особистих прийомів, під час яких надійшло 29 звернень. Здебільшого звернення громадян стосувалися питання порядку подання документів для отримання матеріальної допомоги та питань працевлаштування.

Особисті прийоми громадян проводяться також керівниками структурних підрозділів райдержадміністрації згідно з графіком, який затверджений розпорядженням голови райдержадміністрації від 26.12.2018 року № 668/А-2018 «Про затвердження графіка особистого прийому громадян керівниками структурних підрозділів Лиманської районної державної адміністрації».

Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 12.08.2009 року № 898 «Про взаємодію органів виконавчої влади та державної установи «Урядовий контактний центр» районною державною адміністрацією протягом аналізованого періоду зареєстровано та опрацьовано 545 звернень, що на 73 менше, ніж у 2018 році.

У 2019 році з питань соціального захисту до райдержадміністрації через Державну установу «Урядовий контактний центр» надійшло  277 звернень (50,8 %), що на 4 звернення більше, ніж у 2018 році. Здебільшого звернення стосувалися питань надання роз’яснень щодо порядку оформлення державних соціальних допомог, питань перерахунку їх розмірів та надання роз’яснень щодо відмови у їх наданні. Значна кількість звернень надійшла з проханням посприяти у пришвидшенні розгляду документів.

Наступним питанням, яке порушувалося у зверненнях на «Урядову гарячу лінію» було питання комунального господарства – 97 звернень (17,8%), що на 89 звернень менше, ніж у 2018 році. Значна кількість звернень з даного питання приходиться на початок опалювального сезону, від жителів с.Крижанівка надійшла переважна більшість звернень, у зв’язку з  відсутністю тепла у багатоповерхових будинках, які знаходяться в управлінні ОСББ. Дане питання неодноразово розглядалось на робочих нарадах та з виїздом на місце.

Вирішення питань, порушених у деяких зверненнях надісланих поштою та зверненнях, які надійшли через Державну установу «Урядовий контактний центр», не могли бути вирішені по суті безпосередньо Лиманською райдержадміністрацією, тому до розгляду таких звернень було залучені відповідні організації, підприємства та служби. Звернення, у яких порушені питання стосувалися інших установ та вирішення їх райдержадміністрацією не вбачалося можливим, були направлені за належністю на розгляд до відповідних установ з подальшим інформуванням заявника та райдержадміністрації про вирішення порушеного питання.

Звернення, у яких порушувалися спірні питання  за дорученнями голови райдержадміністрації були розглянуті комісійно за участю голови, першого заступника, заступника голови райдержадміністрації, голів сільських та селищних рад, представників відповідних відділів райдержадміністрації з виїздом на місце спільно з причетними та у присутності заявників, про що було складено відповідні протоколи. Так, комісійно були розглянуті: звернення мешканця СТ «Мрія» стосовно вирубки зелених насаджень на території земельної ділянки заявника; колективне звернення жителів високоповерхівок по вул.Бочарова с.Крижанівка з питання відсутності опалення у будинках; звернення мешканців с.Зоринове на особистому прийомі першого заступника голови райдержадміністрації стосовно проведення реконструкції дорожнього покриття; звернення жителів с.Крижанівка стосовно вирішення спірного питання управління багатоквартирними будинками по вул.Бочарова 56, 56А; звернення, яке надійшло через Облдержадміністрацію стосовно стихійного сміттєзвалища на території с.Кошари; звернення на «Урядову гарячу лінію» стосовно неналежного виконання батьківських обов’язків мешканкою смт Доброслав; та інші.

Значну кількість звернень громадян розглянуто сільськими та селищними радами району.

 

Назва органу виконавчої влади або місцевого самоврядування

Кількість звернень громадян, отриманих у 2018 році

Кількість звернень громадян, отриманих у 2019 році

 

 

Різниця

 

Лиманська районна

державна адміністрація

2376

2354

-22

Селищні ради

1403

1622

+219

Сільські ради

13714

12303

-1411

Лиманська районна рада

1348

1227

-121

Всього:

18886

17506

-1380

Питання роботи зі зверненнями громадян систематично розглядаються на засіданнях колегії райдержадміністрації.

13 лютого 2019 року на засіданні колегії райдержадміністрації було розглянуто питання «Про підсумки роботи зі зверненнями громадян в органах виконавчої влади та органах місцевого самоврядування Лиманського району протягом 12 місяців 2018 року». За результатами розгляду було прийнято розпорядження голови Лиманської райдержадміністрації від 13.03.2019 року №107/А-2019.

25 червня 2019 року на засіданні колегії райдержадміністрації було розглянуто питання «Про підсумки роботи зі зверненнями громадян в органах виконавчої влади та органах місцевого самоврядування Лиманського району протягом 3 місяців 2019 року». За результатами розгляду було прийнято розпорядження голови Лиманської райдержадміністрації від 03.07.2019 року №239/А-2019.

24 вересня 2019 року на засіданні колегії райдержадміністрації було розглянуто питання «Про підсумки роботи зі зверненнями громадян в органах виконавчої влади та органах місцевого самоврядування Лиманського району протягом 6 місяців 2019 року». За результатами розгляду було прийнято розпорядження голови Лиманської райдержадміністрації від 01.10.2019р. №376/А-2019.

 

На апаратних нарадах, які проводяться за участю начальників управлінь, відділів, працівників районних служб, систематично розглядаються питання про роботу зі зверненнями громадян. Значна увага приділяється зверненням та скаргам громадян, дотриманню термінів їх виконання та вирішенню піднятих в них питань. Також, на апаратних нарадах аналізується робота зі зверненнями громадян з метою виявлення причин, які їх породжують, та розглядаються найбільш гострі проблеми, які потребують негайного вирішення. Продовжується звітування голів виконкомів сільських та селищних рад про здійснення делегованих повноважень органів виконавчої влади, в тому числі значна увага приділяється роботі зі зверненнями громадян.

В райдержадміністрації налагоджена система контролю за термінами розгляду звернень громадян. Щотижня виконавцям надається перелік звернень, термін розгляду яких припадає на наступний тиждень.

На виконання Указу Президента України від 7 лютого 2008 року №109/2008 розпорядженням голови Комінтернівської райдержадміністрації від 04.06.2008 року №770/А-2008 «Про підсумки роботи зі зверненнями громадян в органах виконавчої влади за І квартал 2008 року» створено та щомісячно проводяться засідання постійно діючої комісії по розгляду звернень громадян Лиманської райдержадміністрації. За 12 місяців 2019 року проведено 12 засідань постійно діючої комісії. На засіданнях комісії розглядаються питання категорій громадян, передбачених Указом Президента України, що носять резонансний характер, а також звернення, направлені на розгляд органами вищого рівня.

Для покращення інформованості населення про діяльність органів виконавчої влади у приміщеннях районних установ, виконкомів сільських та селищних рад обладнано інформаційні стенди, налагоджена  тісна співпраця з районними засобами масової інформації.

Постійно здійснюється інформаційне наповнення веб-сайту райдержадміністрації з метою забезпечення обізнаності населення про роботу зі зверненнями громадян районної державної адміністрації. Так, відповідно до Указу Президента України від 7 лютого 2008 року №109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» започатковано розміщення рубрики «Звернення громадян» з розділами: «графік особистого прийому громадян», «статистичні дані», «запитання-відповіді», в яких висвітлено інформацію про роботу зі зверненнями громадян в районній державній адміністрації.

Одним з напрямів роботи райдержадміністрації зі зверненнями громадян є проведення «прямих телефонних ліній» за участю начальників управлінь та відділів, керівників районних служб з найбільш актуальних питань. При Лиманському центрі соціальних служб для дітей, сім`ї та молоді також діє «Телефон Довіри».

З 9 червня 2017 року в Лиманській районній державній адміністрації почала функціонувати «Гаряча телефонна лінія» з питань використання земель та пасовищ для сільськогосподарського виробництва на території району, сплати коштів до бюджету, цільового призначення земельних ділянок та інших земельних питань та «Гаряча лінія» для підприємців.

Питання вдосконалення  та покращення роботи зі зверненнями громадян знаходиться на постійному контролі в районній державній адміністрації.