25.07.2019

Аналіз роботи зі зверненнями громадян за 3 місяці 2019 року у порівнянні з аналогічним періодом 2018 року

Інформаційно-аналітична довідка

про роботу зі зверненнями громадян

в Лиманській районній державній адміністрації

за 3 місяці 2019 року

у порівнянні з аналогічним періодом 2018 року

 

Робота зі зверненнями громадян в Лиманській районній державній адміністрації ведеться згідно з  Законом України «Про звернення громадян», Указом  Президента України від 7 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові  заходи щодо забезпечення реалізації  та гарантування конституційного права на звернення в органи державної влади та органи місцевого самоврядування» та інших нормативно-правових актів.

Одним із пріоритетних завдань райдержадміністрації є забезпечення своєчасного та у повному обсязі розгляду звернень громадян, оперативне вирішення порушених в них проблем, задоволення законних прав та інтересів громадян.

 

 

 

 

Загальна характеристика звернень, що надійшли до Лиманської райдержадміністрації протягом І кварталу 2019 року

 

За звітний період до Лиманської районної державної адміністрації надійшло 501 звернення, що на 176 звернень менше, ніж у минулому році. Із них від громадян поштою отримано 424 звернення, що на 175 звернень менше, ніж у 2018 році, а на особистому прийомі громадян – 77 звернень, що на 1 звернення менше у порівнянні з минулим роком.

За звітний період Лиманською районною державною адміністрацією отримано 24 звернення громадян з вищих органів влади, що на 32 звернення менше у порівнянні з минулим роком. Зокрема, 22 звернення отримано через Одеську обласну державну адміністрацію, з яких  3 звернення надійшло від  Одеської обласної ради,  2 – Міністерства екології та природних ресурсів,  1 – Адміністрації Президента України, 1 – Секретаріату Кабінету Міністрів України, 1 – Генеральної прокуратури України, 1 – Антикорупційного бюро України, 1 – Одеської міської ради, 1 – Народного депутата України Голубова Д.І.. Безпосередньо від Управління містобудування облдержадміністрації та від Головного Управління Держпродспоживслужби надійшло по 1 зверненню.

 

Аналітично-статистичний огляд звернень

 

Пріоритетними у зверненнях залишаються питання соціального спрямування. Так,  протягом  3 місяців 2019 року до Лиманської райдержадміністрації надійшло 358  звернень (71,5% від загальної кількості звернень) соціального характеру, що на 120 звернень менше, ніж за аналогічний період 2018 року. Зберігає актуальність питання надання матеріальної допомоги малозабезпеченим верствам населення на лікування у зв’язку з тривалими хворобами, на закупівлю шкільного приладдя та дитячого одягу, на прожиття та вирішення соціально-побутових проблем. Також актуальним  питанням залишається питання допомоги у оформленні субсидії та проблеми з фактичним її отриманням.

Наступне за актуальністю  – це питання комунального господарства – 32 звернення (6,4%) за 3 місяці 2019 року, що на 15 менше, ніж у 2018 році. Найчастіше громадяни зверталися з питаннями приведення автомобільних доріг у належний стан.

З питаннями, які стосуються сфери сім’ї, дітей, молоді, гендерної рівності, фізичної культури і спорту надійшло 31 звернення (6,2%) за звітний період, що на 20 звернень більше, ніж за аналогічний період  2018 року. Переважна кількість звернень надійшла для розгляду на Комісії з питань захисту прав дитини з проханням надання дозволу на укладання договорів купівлі-продажу або дарування нерухомості.  

Колективних звернень зареєстровано 12, що на 20 менше, ніж за аналогічний період 2018 року, повторних – 0, що на 3 звернення менше, в порівнянні з 2018 роком.

Всього протягом І кварталу 2019 року до Лиманської райдержадміністрації звернулося  597 громадян, що на 324 громадянина менше, ніж за минулий рік.

Від учасників та інвалідів війни, учасників бойових дій до Лиманської райдержадміністрації за 3 місяці 2019 року надійшло 26 звернень, що на 39 менше, ніж у минулому році. Від інвалідів І-ї, ІІ-ї та ІІІ-ї груп надійшло 58 звернень, що на 8 звернень менше, ніж у 2018 році. Від дітей війни до райдержадміністрації надійшло 16  звернень, що на 10 звернень менше, ніж у попередньому році. Від членів багатодітних сімей, одиноких матерів та матерів-героїнь  протягом 3 місяців 2019 року надійшло 14 звернень, що на 9 звернень менше, ніж у 2018 році.

Особистий прийом громадян, у тому числі і виїзні прийоми, здійснюються головою, першим заступником голови, заступником голови та керівником апарату райдержадміністрації, керівниками установ та організацій, головами виконкомів сільських, селищних рад за складеними графіками. Графіки особистих та виїзних прийомів доведений до відома населення району через засоби масової інформації та офіційні веб-сайти органів влади.

Особистий прийом громадян головою, першим заступником голови, заступником голови, керівником апарату затверджено розпорядженням голови райдержадміністрації від 21 грудня 2018 року №650/А-2018 «Про затвердження графіка особистого прийому громадян головою, першим заступником голови, заступником голови, керівником апарату Лиманської районної державної адміністрації на 2019 рік».

Виїзні особисті прийоми громадян головою, першим заступником голови, заступником голови затверджено розпорядженням голови райдержадміністрації від 21 грудня 2018 року №651/А-2018 «Про затвердження графіка виїзного особистого прийому громадян головою, першим заступником голови, заступником голови Лиманської районної державної адміністрації на І півріччя 2019 року».

Протягом І кварталу 2019 року керівництвом Лиманської райдержадміністрації було проведено 48 особистих та 19 виїзних прийомів громадян, на яких звернулося 80 громадян, що на 10 громадян менше, ніж за аналогічний період 2018 року. Позитивного вирішення отримали 4 звернення громадян, ґрунтовних роз’яснень – 73.

Головою райдержадміністрації за 3 місяці 2019 року було проведено 13 особистих та 7 виїзних прийомів, під час яких надійшло 36 звернень. Громадяни зверталися з різноманітних питань, а саме з питань: виділення земельних ділянок учасникам бойових дій, забезпечення належного водопостачання у будинки заявників, питання розрахунку фермерами за паї, виділення матеріальної допомоги, вуличного освітлення та ремонту доріг, та інш.

Першим заступником голови райдержадміністрації за 3 місяці 2019 року  було проведено 11 особистих та 6 виїзних прийомів, під час яких надійшло 22 звернення. Здебільшого громадяни зверталися з питань надання роз’яснень щодо порядку оформлення документів на тимчасову споруду, з питань благоустрою населених пунктів, ремонту доріг та інш.

Заступником голови райдержадміністрації протягом І кварталу 2019 року було проведено 11 особистих та 6 виїзних прийомів, під час яких отримано 11 звернень. Найчастіше порушувалися питання надання роз’яснень щодо порядку подання документів на отримання матеріальної допомоги та інш.

Керівником апарату райдержадміністрації за 3 місяці 2019 року було проведено 13 особистих прийомів, під час яких надійшло 8 звернень. Здебільшого звернення громадян стосувалися питання порядку подання документів для отримання матеріальної допомоги.

Особисті прийоми громадян проводяться також керівниками структурних підрозділів райдержадміністрації згідно з графіком, який затверджений розпорядженням голови райдержадміністрації від 26 грудня 2018 року № 668/А-2018 «Про затвердження графіка особистого прийому громадян керівниками структурних підрозділів Лиманської районної державної адміністрації».

Всього за 3 місяці 2019 року на особистих прийомах громадян керівниками структурних підрозділів райдержадміністрації (зі статусом юридичної особи) надійшло 230 звернень, а саме:

 

Назва структурного підрозділу райдержадміністрації

Кількість звернень громадян протягом І кварталу 2018 року

Кількість звернень громадян протягом І кварталу 2019 року

1

Управління соціального захисту населення

42

47

2

Фінансове управління

4

4

3

Служба  у справах дітей

39

174

4

Відділ освіти, молоді та спорту

2

5

5

Відділ культури та туризму

0

0

 

Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 12.08.2009 року № 898 «Про взаємодію органів виконавчої влади та державної установи «Урядовий контактний центр» районною державною адміністрацією протягом аналізованого періоду зареєстровано та опрацьовано 138 звернень, що на 31 звернення менше, ніж у 2018 році.

За 3 місяці 2019 року з питань соціального захисту до райдержадміністрації через Державну установу «Урядовий контактний центр» надійшло  61 звернення,  що на 18 звернень менше, ніж у 2018 році. Здебільшого звернення стосувалися питань субсидій. Громадяни наполягали на надсиланні їм письмових роз’яснень щодо умов отримання субсидії та обгрунтування умов для її повернення. Надходили звернення з питань перерахунку розміру субсидії та надання роз’яснень щодо правомірності відмови у її отриманні. Значна кількість звернень надійшла з проханням посприяти у пришвидшенні розгляду документів.

Наступним питанням, яке порушувалося у зверненнях на «Урядову гарячу лінію» було питання комунального господарства – 33 звернення, що на 15 звернень менше, ніж у 2018 році.

Значну кількість звернень громадян розглянуто сільськими та селищними радами району.

 

Назва органу виконавчої влади або місцевого самоврядування

Кількість звернень громадян, отриманих протягом І кварталу 2018 року

Кількість звернень громадян, отриманих протягом І кварталу 2019 року

 

 

Різниця

 

Лиманська районна

державна адміністрація

677

501

-176

 

Селищні ради

324

376

+52

Сільські ради

2918

3057

+139

Лиманська районна рада

443

358

-85

Всього:

4362

4292

-70

Питання роботи зі зверненнями громадян систематично розглядаються на засіданнях колегії райдержадміністрації.

13 лютого 2019 року на засіданні колегії райдержадміністрації було розглянуто питання «Про підсумки роботи зі зверненнями громадян в органах виконавчої влади та органах місцевого самоврядування Лиманського району протягом 12 місяців 2018 року». За результатами розгляду було прийнято розпорядження голови Лиманської райдержадміністрації від 13.03.2019 року №107/А-2019.

На апаратних нарадах, які проводяться за участю начальників управлінь, відділів, працівників районних служб, систематично розглядаються питання про роботу зі зверненнями громадян. Значна увага приділяється зверненням та скаргам громадян, дотриманню термінів їх виконання та вирішенню піднятих в них питань. Також, на апаратних нарадах аналізується робота зі зверненнями громадян з метою виявлення причин, які їх породжують, та розглядаються найбільш гострі проблеми, які потребують негайного вирішення. Продовжується звітування голів виконкомів сільських та селищних рад про здійснення делегованих повноважень органів виконавчої влади, в тому числі значна увага приділяється роботі зі зверненнями громадян.

В райдержадміністрації налагоджена система контролю за термінами розгляду звернень громадян. Щотижня виконавцям надається перелік звернень, термін розгляду яких припадає на наступний тиждень.

На виконання Указу Президента України від 7 лютого 2008 року №109/2008 розпорядженням голови Комінтернівської райдержадміністрації від 04.06.2008 року №770/А-2008 «Про підсумки роботи зі зверненнями громадян в органах виконавчої влади за І квартал 2008 року» створено та щомісячно проводяться засідання постійно діючої комісії по розгляду звернень громадян Лиманської райдержадміністрації. За 3 місяці 2019 року проведено 3 засідання постійно діючої комісії. На засіданнях комісії розглядаються питання категорій громадян, передбачених Указом Президента України, що носять резонансний характер, а також звернення, направлені на розгляд органами вищого рівня.

Для покращення інформованості населення про діяльність органів виконавчої влади у приміщеннях районних установ, виконкомів сільських та селищних рад обладнано інформаційні стенди, налагоджена  тісна співпраця з районними засобами масової інформації. В районній  газеті систематично ведеться роз’яснення актуальних питань, піднятих у зверненнях громадян, публікуються юридичні консультації  з окремих питань та поради спеціалістів.

Постійно здійснюється інформаційне наповнення веб-сайту райдержадміністрації з метою забезпечення обізнаності населення про роботу зі зверненнями громадян районної державної адміністрації. Так, відповідно до Указу Президента України від 7 лютого 2008 року №109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» започатковано розміщення рубрики «Звернення громадян» з розділами: «графік особистого прийому громадян», «статистичні дані», «запитання-відповіді», в яких висвітлено інформацію про роботу зі зверненнями громадян в районній державній адміністрації.

Одним з напрямів роботи райдержадміністрації зі зверненнями громадян є проведення «прямих телефонних ліній» за участю начальників управлінь та відділів, керівників районних служб з найбільш актуальних питань. При Лиманському центрі соціальних служб для дітей, сім`ї та молоді також діє «Телефон Довіри».

З 9 червня 2017 року в Лиманській районній державній адміністрації почала функціонувати «Гаряча телефонна лінія» з питань використання земель та пасовищ для сільськогосподарського виробництва на території району, сплати коштів до бюджету, цільового призначення земельних ділянок та інших земельних питань та «Гаряча лінія» для підприємців.

Питання вдосконалення  та покращення роботи зі зверненнями громадян знаходиться на постійному контролі в районній державній адміністрації.