25.07.2019

Аналіз роботи зі зверненнями громадян за 6 місяців 2019 року у порівнянні з аналогічним періодом 2018 року

Інформаційно-аналітична довідка

про роботу зі зверненнями громадян

в Лиманській районній державній адміністрації

за 6 місяців 2019 року

у порівнянні з аналогічним періодом 2018 року

 

Робота зі зверненнями громадян в Лиманській районній державній адміністрації ведеться згідно з  Законом України «Про звернення громадян», Указом  Президента України від 7 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові  заходи щодо забезпечення реалізації  та гарантування конституційного права на звернення в органи державної влади та органи місцевого самоврядування» та інших нормативно-правових актів.

Одним із пріоритетних завдань райдержадміністрації є забезпечення своєчасного та у повному обсязі розгляду звернень громадян, оперативне вирішення порушених в них проблем, задоволення законних прав та інтересів громадян.

 

 

 

 

Загальна характеристика звернень, що надійшли до Лиманської райдержадміністрації протягом 6 місяців 2019 року

 

За звітний період до Лиманської районної державної адміністрації надійшло 888 звернень, що на 478 звернень менше, ніж у минулому році. Із них від громадян поштою отримано 768 звернень, що на 456 звернень менше, ніж у 2018 році, а на особистому прийомі громадян – 120 звернень, що на 22 звернення менше у порівнянні з минулим роком.

За звітний період Лиманською районною державною адміністрацією отримано 42 звернення громадян з вищих органів влади, що на 67 звернень менше у порівнянні з минулим роком. Зокрема, 38 звернень отримано через Одеську обласну державну адміністрацію, з яких 6 звернень надійшло з Міністерства екології та природних ресурсів,  4 звернення надійшло від Народних Депутатів України, по 3 звернення – з Одеської міської ради та Управління з питань містобудування та архітектури ООДА, 2 звернення з Кабінету Міністрів України, та по одному зверненню з Адміністрації Президента України, Департаменту з питань звернень громадян Одеської міської ради, Національного антикорупційного бюро України, Одеської обласної ради, Генеральної прокуратури України, Департаменту житлово-комунального господарства та енергоефективності ООДА, Департаменту патрульної поліції, Міністерства внутрішніх справ.

 

Аналітично-статистичний огляд звернень

 

Пріоритетними у зверненнях залишаються питання соціального спрямування. Так,  протягом  6 місяців 2019 року до Лиманської райдержадміністрації надійшло 639  звернень (71,9% від загальної кількості звернень) соціального характеру, що на 320 звернень менше, ніж за аналогічний період 2018 року. Зберігає актуальність питання надання матеріальної допомоги малозабезпеченим верствам населення на лікування у зв’язку з тривалими хворобами, на закупівлю шкільного приладдя та дитячого одягу, на прожиття та вирішення соціально-побутових проблем. Також актуальним  питанням залишається питання допомоги у оформленні субсидії та проблеми з фактичним її отриманням.

 Наступне за актуальністю – це питання, які стосуються сфери сім’ї, дітей, молоді, гендерної рівності, фізичної культури і спорту – 61 звернення (6,8%) за звітний період, що на 22 звернення менше, ніж за аналогічний період  2018 року. Переважна кількість звернень надійшла для розгляду на Комісії з питань захисту прав дитини з проханням надання дозволу на укладання договорів купівлі-продажу або дарування нерухомості. 

З питань комунального господарства до Лиманської райдержадміністрації надійшло 52 звернення (5,8%) за 6 місяців 2019 року, що на 43 менше, ніж у 2018 році. Найчастіше громадяни зверталися з питаннями часткової відсутності холодного водопостачання.

Колективних звернень зареєстровано 24, що на 41 звернення менше, ніж за аналогічний період 2018 року, повторних – 0, що на 3 звернення менше, в порівнянні з 2018 роком.

Всього протягом І півріччя 2019 року до Лиманської райдержадміністрації звернулося  972 громадянина, що на 1032 громадянина менше, ніж за минулий рік.

Від учасників та інвалідів війни, учасників бойових дій до Лиманської райдержадміністрації за 6 місяців 2019 року надійшло 43 звернення, що на 56 менше, ніж у минулому році. Від інвалідів І-ї, ІІ-ї та ІІІ-ї груп надійшло 86 звернень, що на 47 звернень менше, ніж у 2018 році. Від дітей війни до райдержадміністрації надійшло 44  звернення, що на 23 звернення менше, ніж у попередньому році. Від членів багатодітних сімей, одиноких матерів та матерів-героїнь  протягом 6 місяців 2019 року надійшло 19 звернень, що на 22 звернень менше, ніж у 2018 році.

Особистий прийом громадян, у тому числі і виїзні прийоми, здійснюються головою, першим заступником голови, заступником голови та керівником апарату райдержадміністрації, керівниками установ та організацій, головами виконкомів сільських, селищних рад за складеними графіками. Графіки особистих та виїзних прийомів доведені до відома населення району через засоби масової інформації та офіційні веб-сайти органів влади.

Особистий прийом громадян головою, першим заступником голови, заступником голови, керівником апарату затверджено розпорядженням голови райдержадміністрації від 21 грудня 2018 року №650/А-2018 «Про затвердження графіка особистого прийому громадян головою, першим заступником голови, заступником голови, керівником апарату Лиманської районної державної адміністрації на 2019 рік».

Виїзні особисті прийоми громадян головою, першим заступником голови, заступником голови затверджено розпорядженням голови райдержадміністрації від 21 грудня 2018 року №651/А-2018 «Про затвердження графіка виїзного особистого прийому громадян головою, першим заступником голови, заступником голови Лиманської районної державної адміністрації на І півріччя 2019 року».

Протягом 6 місяців 2019 року керівництвом Лиманської райдержадміністрації було проведено 88 особистих та 35 виїзних прийомів громадян, на яких звернулося 183 громадянина, що на 8 громадян менше, ніж за аналогічний період 2018 року. Позитивного вирішення отримали 6 звернень громадян, ґрунтовних роз’яснень – 111, у стадії розгляду знаходяться 3 звернення.

Головою райдержадміністрації за 6 місяців 2019 року було проведено 20 особистих та 11 виїзних прийомів, під час яких надійшло 52 звернення. Громадяни зверталися з різноманітних питань, а саме з питань: виділення земельних ділянок учасникам бойових дій, ремонту водогону, роботи шкіл району та дитячих садочків, забезпечення належного водопостачання у будинки заявників,  виділення матеріальної допомоги, вуличного освітлення та ремонту доріг, та інш.

Першим заступником голови райдержадміністрації за 6 місяців 2019 року  було проведено 21 особистий та 12 виїзних прийомів, під час яких надійшло 31 звернення. Здебільшого громадяни зверталися з питань надання роз’яснень щодо порядку оформлення документів на тимчасову споруду, з питань благоустрою населених пунктів, ремонту доріг, часткової відсутності холодного водопостачання або електроенергії та інш.

Заступником голови райдержадміністрації протягом ІІ кварталу 2019 року було проведено 22 особистих та 12 виїзних прийомів, під час яких отримано 22 звернення. Найчастіше порушувалися питання надання роз’яснень щодо порядку подання документів на отримання матеріальної допомоги, проведення різноманітних турнірів у районі та інш.

Керівником апарату райдержадміністрації за 6 місяців 2019 року було проведено 25 особистих прийомів, під час яких надійшло 15 звернень. Здебільшого звернення громадян стосувалися питання порядку подання документів для отримання матеріальної допомоги та працевлаштування.

Особисті прийоми громадян проводяться також керівниками структурних підрозділів райдержадміністрації згідно з графіком, який затверджений розпорядженням голови райдержадміністрації від 26 грудня 2018 року № 668/А-2018 «Про затвердження графіка особистого прийому громадян керівниками структурних підрозділів Лиманської районної державної адміністрації».

Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 12.08.2009 року № 898 «Про взаємодію органів виконавчої влади та державної установи «Урядовий контактний центр» районною державною адміністрацією протягом аналізованого періоду зареєстровано та опрацьовано 239 звернень, що на 75 звернень менше, ніж у 2018 році.

За 6 місяців 2019 року з питань соціального захисту до райдержадміністрації через Державну установу «Урядовий контактний центр» надійшло  116 звернень,  що на 3 звернення менше, ніж у 2018 році. Здебільшого звернення стосувалися надання роз’яснень щодо отримання державної соціальної допомоги, як одиноким матерям та багатодітним родинам.  Громадяни наполягали на надсиланні їм письмових роз’яснень щодо умов отримання державної соціальної допомоги та обгрунтування рішення призначення або відмови у її надання. Значна кількість звернень надійшла з проханням посприяти у пришвидшенні розгляду документів.

Наступним питанням, яке порушувалося у зверненнях на «Урядову гарячу лінію» було питання комунального господарства – 49 звернень, що на 60 звернень менше, ніж у 2018 році.

Значну кількість звернень громадян розглянуто сільськими та селищними радами району.

Назва органу виконавчої влади або місцевого самоврядування

Кількість звернень громадян, отриманих протягом ІІ кварталу 2018 року

Кількість звернень громадян, отриманих протягом ІІ кварталу 2019 року

 

 

Різниця

 

Лиманська районна

державна адміністрація

1366

888

-478

 

Селищні ради

768

709

-59

Сільські ради

6282

6197

-85

Лиманська районна рада

779

615

-164

Всього:

9195

8409

-786

Питання роботи зі зверненнями громадян систематично розглядаються на засіданнях колегії райдержадміністрації.

13 лютого 2019 року на засіданні колегії райдержадміністрації було розглянуто питання «Про підсумки роботи зі зверненнями громадян в органах виконавчої влади та органах місцевого самоврядування Лиманського району протягом 12 місяців 2018 року». За результатами розгляду було прийнято розпорядження голови Лиманської райдержадміністрації від 13.03.2019 року №107/А-2019.

25 червня 2019 року на засіданні колегії райдержадміністрації було розглянуто питання «Про підсумки роботи зі зверненнями громадян в органах виконавчої влади та органах місцевого самоврядування Лиманського району протягом 3 місяців 2019 року». За результатами розгляду було прийнято розпорядження голови Лиманської райдержадміністрації від 03.07.2019 року №239/А-2019.

На апаратних нарадах, які проводяться за участю начальників управлінь, відділів, працівників районних служб, систематично розглядаються питання про роботу зі зверненнями громадян. Значна увага приділяється зверненням та скаргам громадян, дотриманню термінів їх виконання та вирішенню піднятих в них питань. Також, на апаратних нарадах аналізується робота зі зверненнями громадян з метою виявлення причин, які їх породжують, та розглядаються найбільш гострі проблеми, які потребують негайного вирішення. Продовжується звітування голів виконкомів сільських та селищних рад про здійснення делегованих повноважень органів виконавчої влади, в тому числі значна увага приділяється роботі зі зверненнями громадян.

В райдержадміністрації налагоджена система контролю за термінами розгляду звернень громадян. Щотижня виконавцям надається перелік звернень, термін розгляду яких припадає на наступний тиждень.

На виконання Указу Президента України від 7 лютого 2008 року №109/2008 розпорядженням голови Комінтернівської райдержадміністрації від 04.06.2008 року №770/А-2008 «Про підсумки роботи зі зверненнями громадян в органах виконавчої влади за І квартал 2008 року» створено та щомісячно проводяться засідання постійно діючої комісії по розгляду звернень громадян Лиманської райдержадміністрації. За 6 місяців 2019 року проведено 6 засідань постійно діючої комісії. На засіданнях комісії розглядаються питання категорій громадян, передбачених Указом Президента України, що носять резонансний характер, а також звернення, направлені на розгляд органами вищого рівня.

Для покращення інформованості населення про діяльність органів виконавчої влади у приміщеннях районних установ, виконкомів сільських та селищних рад обладнано інформаційні стенди, налагоджена  тісна співпраця з районними засобами масової інформації. В районній  газеті систематично ведеться роз’яснення актуальних питань, піднятих у зверненнях громадян, публікуються юридичні консультації  з окремих питань та поради спеціалістів.

Постійно здійснюється інформаційне наповнення веб-сайту райдержадміністрації з метою забезпечення обізнаності населення про роботу зі зверненнями громадян районної державної адміністрації. Так, відповідно до Указу Президента України від 7 лютого 2008 року №109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» започатковано розміщення рубрики «Звернення громадян» з розділами: «графік особистого прийому громадян», «статистичні дані», «запитання-відповіді», в яких висвітлено інформацію про роботу зі зверненнями громадян в районній державній адміністрації.

Одним з напрямів роботи райдержадміністрації зі зверненнями громадян є проведення «прямих телефонних ліній» за участю начальників управлінь та відділів, керівників районних служб з найбільш актуальних питань. При Лиманському центрі соціальних служб для дітей, сім`ї та молоді також діє «Телефон Довіри».

З 9 червня 2017 року в Лиманській районній державній адміністрації почала функціонувати «Гаряча телефонна лінія» з питань використання земель та пасовищ для сільськогосподарського виробництва на території району, сплати коштів до бюджету, цільового призначення земельних ділянок та інших земельних питань та «Гаряча лінія» для підприємців.

Питання вдосконалення  та покращення роботи зі зверненнями громадян знаходиться на постійному контролі в районній державній адміністрації.