23.01.2020

Аналіз роботи зі зверненнями громадян за 9 місяців 2019 року у порівнянні з аналогічним періодом 2018 року

Інформаційно-аналітична довідка

про роботу зі зверненнями громадян

в Лиманській районній державній адміністрації

за 9 місяців 2019 року

у порівнянні з аналогічним періодом 2018 року

 

Робота зі зверненнями громадян в Лиманській районній державній адміністрації ведеться згідно з  Законом України «Про звернення громадян», Указом  Президента України від 7 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові  заходи щодо забезпечення реалізації  та гарантування конституційного права на звернення в органи державної влади та органи місцевого самоврядування» та інших нормативно-правових актів.

Одним із пріоритетних завдань райдержадміністрації є забезпечення своєчасного та у повному обсязі розгляду звернень громадян, оперативне вирішення порушених в них проблем, задоволення законних прав та інтересів громадян.

 

 

 

 

Загальна характеристика звернень, що надійшли до Лиманської райдержадміністрації протягом 9 місяців 2019 року

 

За звітний період до Лиманської районної державної адміністрації надійшло 1755 звернень, що на 97 звернень менше, ніж у минулому році. Із них від громадян поштою отримано 1562 звернення, що на 78 звернень менше, ніж у 2018 році, а на особистому прийомі громадян – 193 звернень, що на 19 звернень менше у порівнянні з минулим роком.

За звітний період Лиманською районною державною адміністрацією отримано 68 звернень громадян з вищих органів влади, що на 99 звернень менше у порівнянні з минулим роком. Зокрема, 48 звернень отримано через Одеську обласну державну адміністрацію, з яких 10 звернень надійшло з Одеської міської ради,  по 3 звернення надійшло від Адміністрації Президента України, Міністерства Екології та Кабінету Міністрів України, 2 звернення з Одеської обласної ради та по одному зверненню з Національного антикорупційного бюро України,  Департаменту з питань звернень громадян Одеської міської ради, Департаменту патрульної поліції, Департаменту ЖКГ та енергоефективності обладміністрації, Державної екологічної інспекції в Одеській області, Міністерства регіонального будівництва та ЖКГ.

 

Аналітично-статистичний огляд звернень

 

Пріоритетними у зверненнях залишаються питання соціального спрямування. Так,  протягом  9 місяців 2019 року до Лиманської райдержадміністрації надійшло 1129  звернень (64,3%  від загальної кількості звернень) соціального характеру, що на 142 звернення менше, ніж за аналогічний період 2018 року. Зберігає актуальність питання надання матеріальної допомоги малозабезпеченим верствам населення на лікування у зв’язку з тривалими хворобами, на закупівлю зимового дитячого одягу, на прожиття, на ремонт будинків та вирішення соціально-побутових проблем.

 Наступне за актуальністю – це питання, які стосуються сфери комунального господарства  – 166 зверненнь (9,5%) за звітний період, що на 27 звернень менше, ніж за аналогічний період  2018 року. Переважна кількість звернень стосувалася питань відключення/підключення до електроенергії, часткової відсутності холодного/гарячого водопостачання, приведення до належного стану доріг місцевого значення та встановлення вуличного освітлення.

З питань сім’ї, дітей, молоді, гендерної рівності, фізичної культури і спорту до Лиманської райдержадміністрації надійшло 103 звернення (5,9%) за 9 місяців 2019 року, що на 40 звернень більше, ніж у 2018 році. Найчастіше громадяни зверталися з питаннями для розгляду на Комісії з питань захисту прав дітей.

Колективних звернень зареєстровано 41, що на 39 звернень менше, ніж за аналогічний період 2018 року, повторних – 1, що на 2 звернення менше, в порівнянні з 2018 роком.

Всього протягом 9 місяців 2019 року до Лиманської райдержадміністрації звернулося  2372 громадянина, що на 1164 громадянина менше, ніж за минулий рік.

Від учасників та інвалідів війни, учасників бойових дій до Лиманської райдержадміністрації за 9 місяців 2019 року надійшло 63 звернення, що на 48 менше, ніж у минулому році. Від інвалідів І-ї, ІІ-ї та ІІІ-ї груп надійшло 146 звернень, що на 37 звернень менше, ніж у 2018 році. Від дітей війни до райдержадміністрації надійшло 70  звернень, що на 20 звернень менше, ніж у попередньому році. Від членів багатодітних сімей, одиноких матерів та матерів-героїнь  протягом 9 місяців 2019 року надійшло 83 звернення, що на 20 звернень менше, ніж у 2018 році.

Особистий прийом громадян, у тому числі і виїзні прийоми, здійснюються головою, першим заступником голови, заступником голови та керівником апарату райдержадміністрації, керівниками установ та організацій, головами виконкомів сільських, селищних рад за складеними графіками. Графіки особистих та виїзних прийомів доведені до відома населення району через засоби масової інформації та офіційні веб-сайти органів влади.

Особистий прийом громадян головою, першим заступником голови, заступником голови, керівником апарату затверджено розпорядженням голови райдержадміністрації від 21 грудня 2018 року №650/А-2018 «Про затвердження графіка особистого прийому громадян головою, першим заступником голови, заступником голови, керівником апарату Лиманської районної державної адміністрації на 2019 рік».

Виїзні особисті прийоми громадян головою, першим заступником голови, заступником голови затверджено розпорядженнями голови райдержадміністрації від 21 грудня 2018 року №651/А-2018 «Про затвердження графіка виїзного особистого прийому громадян головою, першим заступником голови, заступником голови Лиманської районної державної адміністрації на І півріччя 2019 року» та від 27 червня 2019 року №221/А-2019 «Про затвердження графіка виїзного особистого прийому громадян головою, першим заступником, заступником голови Лиманської районної державної адміністрації на ІІ півріччя 2019 року»

Протягом 9 місяців 2019 року керівництвом Лиманської райдержадміністрації було проведено 125 особистих та 58 виїзних прийомів громадян, на яких звернулося 277 громадян, що на 20 громадян менше, ніж за аналогічний період 2018 року. Позитивного вирішення отримали 11 звернень громадян, ґрунтовних роз’яснень – 182.

Головою райдержадміністрації за 9 місяців 2019 року було проведено 27 особистих та 22 виїзних прийоми, під час яких надійшло 93 звернення. Громадяни зверталися з різноманітних питань, а саме з питань: виділення земельних ділянок учасникам бойових дій, роботи шкіл району та дитячих садочків, виділення матеріальної допомоги, вуличного освітлення та покращення стану доріг, та інш.

Першим заступником голови райдержадміністрації за 9 місяців 2019 року  було проведено 30 особистих та 17 виїзних прийомів, під час яких надійшло 43 звернення. Здебільшого громадяни зверталися з питань надання роз’яснень щодо порядку оформлення документів на тимчасову споруду, з питань благоустрою населених пунктів, ремонту доріг, часткової відсутності холодного водопостачання або електроенергії та інш.

Заступником голови райдержадміністрації протягом 9 місяців 2019 року було проведено 32 особистих та 19 виїзних прийомів, під час яких отримано 36 звернень. Найчастіше порушувалися питання надання роз’яснень щодо порядку подання документів на отримання матеріальної допомоги, проведення різноманітних заходів у районі та інш.

Керівником апарату райдержадміністрації за 9 місяців 2019 року було проведено 36 особистих прийомів, під час яких надійшло 21 звернення. Здебільшого звернення громадян стосувалися питання порядку подання документів для отримання матеріальної допомоги та працевлаштування.

Особисті прийоми громадян проводяться також керівниками структурних підрозділів райдержадміністрації згідно з графіком, який затверджений розпорядженням голови райдержадміністрації від 26 грудня 2018 року № 668/А-2018 «Про затвердження графіка особистого прийому громадян керівниками структурних підрозділів Лиманської районної державної адміністрації».

Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 12.08.2009 року № 898 «Про взаємодію органів виконавчої влади та державної установи «Урядовий контактний центр» районною державною адміністрацією протягом аналізованого періоду зареєстровано та опрацьовано 380 звернень, що на 58 звернень менше, ніж у 2018 році.

За 9 місяців 2019 року з питань соціального захисту до райдержадміністрації через Державну установу «Урядовий контактний центр» надійшло  183 звернення,  що на 8 звернень більше, ніж у 2018 році. Здебільшого звернення стосувалися надання роз’яснень щодо отримання державної соціальної допомоги, як одиноким матерям та багатодітним родинам.  Громадяни наполягали на надсиланні їм письмових роз’яснень щодо умов отримання державної соціальної допомоги та обгрунтування рішення призначення або відмови у її наданні. Значна кількість звернень надійшла з проханням посприяти у пришвидшенні розгляду документів.

Наступним питанням, яке порушувалося у зверненнях на «Урядову гарячу лінію» було питання комунального господарства – 76 звернень, що на 58 звернень менше, ніж у 2018 році.

Значну кількість звернень громадян розглянуто сільськими та селищними радами району.

Назва органу виконавчої влади або місцевого самоврядування

Кількість звернень громадян, отриманих протягом 9 місяців 2018 року

Кількість звернень громадян, отриманих протягом 9 місяців 2019 року

 

 

Різниця

 

Лиманська районна

державна адміністрація

1852

1755

 

-97

Селищні ради

935

1014

+79

Сільські ради

10125

9364

-761

Лиманська районна рада

1049

933

-116

Всього:

13424

13066

-358

Питання роботи зі зверненнями громадян систематично розглядаються на засіданнях колегії райдержадміністрації.

13 лютого 2019 року на засіданні колегії райдержадміністрації було розглянуто питання «Про підсумки роботи зі зверненнями громадян в органах виконавчої влади та органах місцевого самоврядування Лиманського району протягом 12 місяців 2018 року». За результатами розгляду було прийнято розпорядження голови Лиманської райдержадміністрації від 13.03.2019 року №107/А-2019.

25 червня 2019 року на засіданні колегії райдержадміністрації було розглянуто питання «Про підсумки роботи зі зверненнями громадян в органах виконавчої влади та органах місцевого самоврядування Лиманського району протягом 3 місяців 2019 року». За результатами розгляду було прийнято розпорядження голови Лиманської райдержадміністрації від 03.07.2019 року №239/А-2019.

24 вересня 2019 року на засіданні колегії райдержадміністрації було розглянуто питання «Про підсумки роботи зі зверненнями громадян в органах виконавчої влади та органах місцевого самоврядування Лиманського району протягом 6 місяців 2019 року». За результатами розгляду було прийнято розпорядження голови Лиманської райдержадміністрації від 01.10.2019р. №376/А-2019.

На апаратних нарадах, які проводяться за участю начальників управлінь, відділів, працівників районних служб, систематично розглядаються питання про роботу зі зверненнями громадян. Значна увага приділяється зверненням та скаргам громадян, дотриманню термінів їх виконання та вирішенню піднятих в них питань. Також, на апаратних нарадах аналізується робота зі зверненнями громадян з метою виявлення причин, які їх породжують, та розглядаються найбільш гострі проблеми, які потребують негайного вирішення. Продовжується звітування голів виконкомів сільських та селищних рад про здійснення делегованих повноважень органів виконавчої влади, в тому числі значна увага приділяється роботі зі зверненнями громадян.

В райдержадміністрації налагоджена система контролю за термінами розгляду звернень громадян. Щотижня виконавцям надається перелік звернень, термін розгляду яких припадає на наступний тиждень.

На виконання Указу Президента України від 7 лютого 2008 року №109/2008 розпорядженням голови Комінтернівської райдержадміністрації від 04.06.2008 року №770/А-2008 «Про підсумки роботи зі зверненнями громадян в органах виконавчої влади за І квартал 2008 року» створено та щомісячно проводяться засідання постійно діючої комісії по розгляду звернень громадян Лиманської райдержадміністрації. За 9 місяців 2019 року проведено 9 засідань постійно діючої комісії. На засіданнях комісії розглядаються питання категорій громадян, передбачених Указом Президента України, що носять резонансний характер, а також звернення, направлені на розгляд органами вищого рівня.

Для покращення інформованості населення про діяльність органів виконавчої влади у приміщеннях районних установ, виконкомів сільських та селищних рад обладнано інформаційні стенди, налагоджена  тісна співпраця з районними засобами масової інформації. В районній  газеті систематично ведеться роз’яснення актуальних питань, піднятих у зверненнях громадян, публікуються юридичні консультації  з окремих питань та поради спеціалістів.

Постійно здійснюється інформаційне наповнення веб-сайту райдержадміністрації з метою забезпечення обізнаності населення про роботу зі зверненнями громадян районної державної адміністрації. Так, відповідно до Указу Президента України від 7 лютого 2008 року №109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» започатковано розміщення рубрики «Звернення громадян» з розділами: «графік особистого прийому громадян», «статистичні дані», «запитання-відповіді», в яких висвітлено інформацію про роботу зі зверненнями громадян в районній державній адміністрації.

Одним з напрямів роботи райдержадміністрації зі зверненнями громадян є проведення «прямих телефонних ліній» за участю начальників управлінь та відділів, керівників районних служб з найбільш актуальних питань. При Лиманському центрі соціальних служб для дітей, сім`ї та молоді також діє «Телефон Довіри».

З 9 червня 2017 року в Лиманській районній державній адміністрації почала функціонувати «Гаряча телефонна лінія» з питань використання земель та пасовищ для сільськогосподарського виробництва на території району, сплати коштів до бюджету, цільового призначення земельних ділянок та інших земельних питань та «Гаряча лінія» для підприємців.

Питання вдосконалення  та покращення роботи зі зверненнями громадян знаходиться на постійному контролі в районній державній адміністрації.